تدریس آنلاین کار طاقت‌فرسایی است/ اینترنت در ایران پاسخگوی نیازها نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۶
سامان احتشامی در گفتگو با صبا:

تدریس آنلاین کار طاقت‌فرسایی است/ اینترنت در ایران پاسخگوی نیازها نیست

سامان احتشامی می گوید تدریس آنلاین کار طاقت فرسایی است و باید شیوه خاص خودش را داشته باشد یعنی اینکه نباید همان طور که در کلاس های حضوری تدریس می کنیم در کلاس های آنلاین هم تدریس کنیم.

سامان احتشامی نوازنده و آهنگساز در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره برگزاری کلاس های آنلاین موسیقی به دلیل وضعیت کرونا گفت: در حال حاضر بیشتر هنرمندان مشغول تدریس آنلاین هستند و خود من هم بیشترین زمان و وقتم را برای تدریس آنلاین گذاشته ام البته این کار سختی های خودش را دارد و باید کاری کنیم هنرجویان از درس عقب نمانند.

وی افزود: در کلاس های حضوری می توانستیم به چهار تا از هنرجویان همزمان درس بدهیم ولی در کلاس های آنلاین باید یک تایم را برای یک هنرجو در نظر بگیریم زیرا وضعیت اینترنت واقعا بد است به عنوان مثال زمانیکه من حرف می زنم هنرجو باید سکوت کند یا برعکس. همچنین اینترنت تاخیرهای زمانی دارد که کار را برای همه استادان و هنرجویان سخت کرده است.

این نوازنده با اشاره به اینکه تدریس آنلاین کار طاقت فرسایی است، خاطرنشان کرد: تدریس آنلاین باید شیوه خاص خودش را داشته باشد یعنی اینکه نباید همان طور که در کلاس های حضوری تدریس می کنیم در کلاس های آنلاین هم تدریس کنیم. من نت ها را برای هر هنرجو پی دی اف و هر درس را برای هر هنرجو ضبط می کنم و فیلم می گیرم. شاید برای خیلی ها قابل فهم نباشد ولی طی دو ماه دو گوشی من سوخت زیرا در روز حدود ۱۲ ساعت تدریس می کنم.

وی افزود: متاسفانه این بیماری به همه مشاغل ضرر وارد کرده است و باید بپذیریم که ۹۰ درصد جامعه بیکار شده اند در نتیجه همه با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم. خیلی ها می گویند در ایام بیماری کرونا به موسیقی توجه نشده است ولی متاسفانه قبل از آن هم به این هنر توجهی نمی کردند و خود هنرمندان بودند که غصه این هنر را می خوردند.

این آهنگساز در پایان گفت: هنرمندان موسیقی در وضعیت بدی قرار دارند و هر مسئولی فقط وعده های تو خالی داده است و هیچ گونه حمایتی از هنرمندان موسیقی چه در زمان کرونا و چه قبل از آن نشده است. نهادهای دولتی باید فکری به حال نوازندگان کنند زیرا بیشتر آن ها از طریق کنسرت ها زندگی خود را می گذراندند پس وظیفه مسئولان این است در شرایط بحرانی به هنرمندان توجه کنند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

اگر هنرمندان موسیقی متحد بودند مسئولان نمی‌توانستند اینگونه نادیده‌مان بگیرند

بی‌حرمتی و کم‌لطفی‌های زیادی به موسیقی می‌شود/ نگاه مسئولان باید اصلاح شود

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

دولت از تعطیلی موسیقی خوشحال هم می‌شود

هنرمندان موسیقی ماه‌هاست شغل و درآمدی ندارند/ مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند

مسئولان گوش شنوایی برای مشکلات موسیقی ندارند/ دایما خبر مهاجرت می‌شنویم

شاهد بی‌تفاوتی و سکوت مسئولان موسیقی هستیم/ فشار اقتصادی بر هنرمندان

هر روز درهای بیشتری روی هنرمندان موسیقی بسته می‌شود/ دلزده و دلگیریم

آلبوم فیزیکی منسوخ شده است/ چرخه اقتصادی موسیقی از هم پاشیده است

نوازندگان با فروش ساز زندگی خود را می‌گذرانند/ آینده نامعلوم در سایه ناامیدی

صداوسیما موسیقی دم‌دستی پخش می‌کند/ لزوم برگزاری میزگردهای تخصصی موسیقی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است