اشکالی که زندگی را به رویا و خیال وامی‌دارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۲

اشکالی که زندگی را به رویا و خیال وامی‌دارند

نمایشگاه انفرادی «لبه‌ها» از 26 دی تا 10 بهمن ماه در تالار این/جا برپا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه انفرادی زهرا قراخانی به نام «لبه‌ها» از جمعه ۲۶ دی تا جمعه ۱۰ بهمن‌ماه در تالار این‌/جا برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه نقاشی آمده است: «لبه­ها حاصل تامل حدود یک­ سال و نیم گذشته است که بیشتر آن در شرایط متفاوت قرنطینه­ عمومی گذشت.

تماشای تاثیر و نفوذ نورها و تاریکی‌­ها در فواصل میان توده‌­ها و حجم­ه‌ایی که درختان و ساختمان‌­ها در چشم­‌اندازهای مختلف می‌­سازند، بهانه­‌ای برای این تجربه‌­گری شد. سوال این بود که چطور می­‌توان با مداخله در منشا، جهت، ‌رنگ و روابط نور و تاریکی در بازنمایی، به اتمسفر جدیدی دست پیدا کرد؛ هم­چنین این تلاشی تجسمی بود تا علاوه بر بینایی، حس­‌های دیگر را نیز به تجربه فرا بخواند؛ به طوری که بتوان رطوبت، سردی یا گرمی و شاید بوی یک فضا را با نگاه کردن به آن حدس زد و یا از این راه به حس لطیف یا تازه‌ای رسید.

روش به تصویر کشیدن لبه­ اشکال، مثل لبه­ درختان یا بناها در برخورد با یکدیگر و در برخورد با افق، به عنوان یک شکل انتزاعی، می‌تواند حالتی ایجاد کند که معناهای متفاوتی بسازد. معنایی که مثل جان در کالبد بنشیند تا بتواند رویا و خیالی را به زندگی وا دارد.

زهرا قراخانی

زمستان ۱۳۹۹»

علاقه‌مندان می‌توانند همه‌ روزه بجز روزهای شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ با حضور در تالار این/‌جا واقع در تهران، ﺧﯾﺎﺑﺎن کریم‌خان‌زند، خیابان میرزای‌شیرازی، شماره ۹۵ از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است