کباب‌فروشی استالین در مسکو تعطیل شد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۳

کباب‌فروشی استالین در مسکو تعطیل شد!

یک مغازه کباب ترکی در کشور روسیه به دلیل استفاده از تِم استالین رهبر سابق حزب کمونیست تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از رویترز، مغازه کبابی در شهر موسکو یک روز بعد از افتتاحش بسته شد، دلیل تعطیلی این مغازه آنگونه که مالکش عنوان کرده اعتراض ها بابت استفاده از تِم استالین در این مجموعه بوده است.

بنا به گفته صاحب مغازه، روی سردر این کبابی تصویری از جوزف استالین رهبر جنجالی حزب کمونیست قرار داده شده بود و همینطور داخل این مغازه پیشخدمتی با یونیفرم نظامی مربوط به دوران استالین به مشتریان خدمت رسانی می کرد و به آنها کباب ترکی ای را که نامش استالین بود ارائه می کرد.

استانیسلاو ولتمن صاحب این مغازه گفت روز قبل از بسته شدن، مغازه اش در حدود ۲۰۰ مشتری داشته است.

این مغازه دار تاکید کرد هیچ دلیل قانونی برای تعطیل کردن مغازه اش وجود نداشت. او افزود: پلیس ما را وادار کرد که نشان استالین را از مغازه برداریم پس از آن به دنبال فشار سهمگین مقامات محلی مغازه به طور کامل تعطیل شد.

تبلیغات این مغازه دار موجب شکل گیری بحث های زیادی در رسانه های اجتماعی روسیه شده بود عده ای این تبلیغات را محکوم و آن را نفرت انگیز خوانده بودند.

دوران استالین به دلیل سرکوب های گسترده، اردوگاه های کار اجباری و قحطی در کشور روسیه به گونه ای بدنام است، طبق برآوردهای رسمی محافظه کارانه در عصر ترور دوران استالین بین سالهای ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۸ نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر اعدام شدند. با وجود این موضوع عده ای استالین را بابت شکست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم همچنان ستایش می کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است