پخش‌کننده هلندی «متری شیش و نیم» اعلام تعطیلی کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۶

پخش‌کننده هلندی «متری شیش و نیم» اعلام تعطیلی کرد

شرکت پخش فیلم قدیمی هلندی که چندی پیش «متری و شیش و نیم» را اکران کرد، بدلیل مشکلات مالی به کار خود خاتمه می دهد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، شرکت با ثبات هلندی پخش فیلم «کانتکت فیلم» که ویژه فیلم های هنری است تصمیم دارد بعد از ۳۰ سال فعالیت به کار خود خاتمه دهد.

ژرارد هوییسمن مدیرعامل «کانتکت فیلم» که امسال می خواهد بازنشسته شود، اعلام کرده این کمپانی خریداری فیلم ها را متوقف خواهد کرد.

کمپانی «کانتکت فیلم» در سال های گذشته آثار موفقی چون مستند نامزد جایزه اسکار «سرزمین عسل» و فیلم برنده جایزه جشنواره کن «آتش می آید» را اکران کرده است.

این پخش‌کننده کهنه‌کار گفت قصد داشته قبل از همه گیری کرونا بازنشسته شود، اما انتظار داشت که هیات مدیره این شرکت به خرید فیلم ها ادامه دهد.

هوییسمن افزود: با این حال با وجود همه گیری کرونا مشکلاتی برای کمپانی بوجود آمده است و از آنجا که این کمپانی به یک بنیاد غیرانتفاعی تعلق دارد واجد شرایط بسیاری از یارانه های دولتی نیست.

به گفته این پخش‌کننده، «کانتکت فیلم» علاوه بر کمبودهای مالی قابل توجه، همانند دیگر پخش کننده های اروپایی از بسته شدن سینماها در این ایام دچار صدمه شده است.

هوییسمن تصریح کرد: در یک سال معمولی ما در حدود ۱۰ فیلم برای اکران داشتیم اما در سال ۲۰۲۰ این تعداد به ۵ فیلم رسید و این عدد برای ما کافی نیست تا حقوق کارکنان مان را با آن بپردازیم.

این کمپانی به تازگی در روز ۳ دسامبر (حدود یک ماه پیش) فیلم ایرانی «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی را منتشر کرد که تنها یک هفته و نیم پیش از بسته شدن مجدد سینماها روی پرده بود. طبق اعلام این کمپانی نزدیک به ۵ هزار بلیت برای فیلم «متری شیش و نیم» که در حدود ۶ هفته روی پرده های سینما قرار داشت، فروخته شد.

هوییسمن تخمین می زند در صورت تعطیل نشدن سینماها این رقم نزدیک به ۲۵ هزار بلیت می شد.

این پخش کننده کهنه کار در پایان گفت به میراث ۳۰ ساله این کمپانی افتخار می کند، به گفته هوییسمن در طی این ۳۰ سال «کانتکت فیلم» از بسیاری از فیلمسازان تازه کار حمایت کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است