کنسرت آنلاین برای مردم دلنشین نیست/ حمایت از آلبوم اول هنرمندان برای انتشار | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۵
رضا مهدوی در گفتگو با صبا:

کنسرت آنلاین برای مردم دلنشین نیست/ حمایت از آلبوم اول هنرمندان برای انتشار

رضا مهدوی می گوید برگزاری کنسرت آنلاین با هر کیفیت بالایی برای مردم دلنشین نیست.

رضا مهدوی آهنگساز و مدیر موسسه راوی از فعالیت های موسسه خود به خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: ماه گذشته آلبوم «نهان» اثری از یاسمین رحمتی را منتشر کردیم که این اثر به شیوه قدما اجرا شده است و حسین علی شاپور خوانندگی این اثر را به عهده داشت. خوشبختانه این اثر با استقبال خوبی مواجه شد و مهم ترین موضوع این بود که در این دوره زمانه که جوانان بیشتر دنبال کارهای نوآورانه هستند هنرمندانی مانند یاسمین رحمتی هنوز برای حفظ سنت ها و ریشه ها تلاش می کنند و مانند استادان گذشته آثاری را که ریشه در سنت ها دارند، خلق می کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر روی انتشار آلبوم های اول نوازندگان تمرکز کرده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از این جوانان استعدادهای درخشانی دارند که باید کمک کنیم این استعدادها شکوفا شود در نتیجه آلبوم های اول هنرمندان را در عرصه نوازندگی منتشر می کنیم تا هنرشان به گوش همه برسد. البته شرایط خیلی سخت شده است زیرا فروش فیزیکی آلبوم تا حدودی منسوخ شده است البته این موضوع هم طبیعی است زیرا امروزه همه از طریق اینترنت اقلام مورد نیاز خود را تهیه می کنند و این موضوع هم تقصیر کسی نیست و شرایطی است که تکنولوژی به انسان تحمیل کرده است.

این آهنگساز درباره تدریس آنلاین تاکید کرد: به نظر من شرایط جوامع و تکنولوژی به گونه ای پیش می رود که باید کم کم از آموزش سنتی فاصله می گرفتیم ولی بیماری کرونا این موضوع را جلوتر انداخت. کشور استرالیا به این شیوه آموزش مجهز بود و بازخوردهای خوبی هم داشت زیرا به کمک تدریس آنلاین هنرجویان می توانند در هر نقطه ای از جهان که باشند در این کلاس ها شرکت کنند. همه ما باید بدانیم که چاره ای نداریم و باید با تکنولوژی کنار بیاییم البته اگر سرعت اینترنت به این وضعی که الان هست باشد تدریس آنلاین با شکست مواجه می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم از کنسرت های آنلاین حمایت نمی کنند، افزود: من از نزدیک شاهد بودم که مسئولان شیوه های حمایتی برای کنسرت های آنلاین گذاشته بودند تا هنرمندان بتوانند کنسرت آنلاین برگزار کنند ولی مردم از این کنسرت ها حمایت نکردند. همچنین دولت در چند ماه گذشته شیوه های حمایتی در اختیار بعضی از هنرمندان قرار داده است.

مدیر موسسه راوی در پایان گفت: از ابتدای کرونا جلسات زیادی برگزار شد و مشورت هایی صورت گرفت و مسئولان تلاش کردند کنسرت های آنلاین رونق بگیرد ولی چون مردم حمایت نکردند این طرح با شکست مواجه شد. برگزاری کنسرت آنلاین با هر کیفیت بالایی برای مردم دلنشین نیست و همه دوست دارند از نزدیک در سالن های کنسرت حضور داشته باشند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

اگر هنرمندان موسیقی متحد بودند مسئولان نمی‌توانستند اینگونه نادیده‌مان بگیرند

بی‌حرمتی و کم‌لطفی‌های زیادی به موسیقی می‌شود/ نگاه مسئولان باید اصلاح شود

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

دولت از تعطیلی موسیقی خوشحال هم می‌شود

هنرمندان موسیقی ماه‌هاست شغل و درآمدی ندارند/ مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند

مسئولان گوش شنوایی برای مشکلات موسیقی ندارند/ دایما خبر مهاجرت می‌شنویم

شاهد بی‌تفاوتی و سکوت مسئولان موسیقی هستیم/ فشار اقتصادی بر هنرمندان

هر روز درهای بیشتری روی هنرمندان موسیقی بسته می‌شود/ دلزده و دلگیریم

آلبوم فیزیکی منسوخ شده است/ چرخه اقتصادی موسیقی از هم پاشیده است

نوازندگان با فروش ساز زندگی خود را می‌گذرانند/ آینده نامعلوم در سایه ناامیدی

صداوسیما موسیقی دم‌دستی پخش می‌کند/ لزوم برگزاری میزگردهای تخصصی موسیقی

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است