مجلس درباره مطالبات تئاتری‌ها جلسه می‌گذارد/ نباید کار به اینجا کشیده می‌شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۳
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبا:

مجلس درباره مطالبات تئاتری‌ها جلسه می‌گذارد/ نباید کار به اینجا کشیده می‌شد

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشستی برای رسیدگی به مشکلات اهالی تئاتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، چند روز پیش عده‌ای از اهالی تئاتر به نمایندگی از جامعه تئاتری جلوی درب شمالی مجلس شورای اسلامی جمع شده و بخشی از مطالبات خود را در قالب بیانیه‌ای خواستار شدند، این بیانیه به داخل مجلس رفته و به ریاست مجلس، کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و تلفیق ارجاع داده شد.

طبق گفته‌های شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، این مطالبات در این چند روز بی پاسخ مانده بود. برای پیگیری مطالبات هنرمندان با غلامرضا منتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفتگویی داشتیم که وی در پاسخ به صبا گفت: بنا شد که نشستی مشترک با هنرمندان تئاتر، با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشیم و دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها شنیده و سپس راهکارهای لازم برای حل مشکلاتشان پیگیری شود.

وی تاکید کرد: زمان و مکان برگزاری این نشست امروز، ۲۲ دی‌ماه مشخص می‌شود و قرار شد بنده به عنوان نماینده کمیسیون در این نشست حضور پیدا کنم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تجمع تئاتری‌ها مقابل مجلس شورای اسلامی و مطالباتی که دارند، عنوان کرد: به نظر می‌رسد تجمع جلوی مجلس به نوعی خط پایان محسوب می‌شود که شیوه خوبی نیست، اگر به مسایل و دغدغه‌های آن‌ها رسیدگی شده و پاسخ اقناعی از طریق تشکل‌های صنفی به دوستان داده می شد، شاید کار به اینجا کشیده نمی‌شد. به هر حال ما باید تلاش کرده، ارتباط خود را با آن‌ها تقویت کرده و دغدغه‌های آن‌ها را بشنویم.

وی افزود: من در مسند قضاوت نیستم چون هنوز از عملکرد دوستان علم دقیقی ندارم، باید مطالعه کرده و ببینم چه اقداماتی صورت گرفته است. یکی از وظایف مجلس نظارت است و بر اساس وظیفه نظارتی‌مان پیگیر این کار خواهیم بود. نباید کار به اینجا کشیده می‌شد که هنرمندی که اینقدر دغدغه‌ داشته و با دلسوزی کار می‌کند، جلوی مجلس آمده و مطالباتش را مطرح کند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در پایان با اشاره به کمبودهای موجود خاطرنشان کرد: قطعا هنرمندان هم واقف هستند که ما در شرایط کنونی کمبودهایی داریم که از کسی پوشیده نیست ولی با وجود همان کمبودها اگر هنرمندان عزیز بیشتر مورد توجه باشند، با گفتگوهای بینابین حقایق برایشان روشن‌تر می‌شود. می‌دانم که در شرایط کرونا آن‌ها هم بسیار آسیب دیده و مشکلاتی دارند، همه‌مان به این موضوع واقف بوده و نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. امیدوارم نشستی که برگزار می‌شود پاسخی به دغدغه‌های آن‌ها باشد.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است