قیمت بالا موجب کاهش فروش شده است/ برپایی نمایشگاه «ماسک» تا پایان سال | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴
مهسا قاسمی در گفتگو با صبا:

قیمت بالا موجب کاهش فروش شده است/ برپایی نمایشگاه «ماسک» تا پایان سال

مهسا قاسمی کیوریتور نمایشگاه هنرهای تجسمی «فاصله» درباره ویژگی‌های این نمایشگاه توضیح داد.

مهسا قاسمی کیوریتور نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «فاصله» در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، درباره نتایج برگزاری این نمایشگاه که از ۱۹ دی تا چهارشنبه ۲۴ دی در نگارخانه صا برگزار شد، گفت: برای این نمایشگاه یک بار در آبان‌ ماه فراخوان داده شده بود ولی به دلیل محدودیت‌های ویروس کرونا و برای حفظ سلامت هنرمندان و هنردوستان ما فراخوان را به تعویق انداختیم و بعد از این که اعلام شد شرایط شهر تهران طبق مقررات ستاد کرونا زرد شده‌است ما مجددا فراخوان را اعلام و نمایشگاه را برگزار کردیم.

به گفته وی، حدود سی اثر از بیست و دو هنرمند در این‌ نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که شامل آثار نقاشی، نقاشی- خط و مجسمه بودند. هنرمندان این نمایشگاه از افراد تحصیل‌کرده و اغلب کارشناسان ارشد رشته نقاشی بودند و چند تن از هنرمندان صاحب‌نام هم با آثار مجسمه و نقاشی- خط در این نمایشگاه حضور داشتند.

قاسمی درباره محتوای آثار این نمایشگاه عنوان کرد: همان‌طور که از اسم‌ نمایشگاه مشخص است ما از هنرمندان درخواست کرده بودیم که در آثارشان نگاهی به شرایط کنونی، فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و محدودیت‌های موجود داشته باشند و با تلاش هنرمندان این مفهوم در بسیاری از آثار دیده می‌شد.

او درباره داوری آثاری که به نمایشگاه راه پیدا کردند، توضیح داد: گروه هنری اورنگ اصولا برگزاری نمایشگاه را به صورت فراخوان در صفحه اجتماعی گروه هنری اورنگ و صفحات اجتماعی پرمخاطب برگزار می‌کند. هنرمندان آثار خود را به صورت تصویری برای ما ارسال می‌کنند و پس از داوری و تایید آثار می‌توانند در نمایشگاه شرکت کنند. در داوری هم آثاری که به مفهوم فراخوان نزدیک‌تر باشند، در اولویت قرار دارند.

او درباره اختتامیه و حاصل برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: اختتامیه نمایشگاه  طبق معمول نمایشگاه‌ها روز چهارشنبه برگزار شد. ما معمولا در مراسم‌ اختتامیه هم‌ بازدید داریم و صرفا برای جمع‌آوری آثار نیست. خداراشکر بازدید و بازخورد نمایشگاه خوب بود. چندتا از آثار کوچک هم در این نمایشگاه به فروش رفت اما در مجموع با توجه به شرایط حاضر، هنرمندان بیشتر به جنبه نمایشی نمایشگاه اهمیت می‌دهند و قصد دارند کارهایشان دیده شود. به دلیل شرایط ویروس کرونا و اوضاع اقتصادی نمی‌توانیم زیاد روی فروش آثار حساب کنیم.

این کیوریتور در بخش دیگر این گفتگو از برگزاری نمایشگاه ماسک تا پایان سال خبر داد و گفت: طبق روال دو سال گذشته نمایشگاه ماسک تا پایان سال در یکی از نمایشگاه‌های معتبر برگزار می‌شود. ما در این نمایشگاه ماسک خام یکسان به همه هنرمندان تحویل می‌دهیم و آن‌ها روی این ماسک‌ها که از جنس مقوای فشرده‌ است هر اثر هنری‌ای می‌توانند پیاده کنند. این آثار می‌تواند به صورت نقاشی، طراحی، قالب‌گیری یا ماسک‌های فلزی با متریال‌های خاص باشند. از این نمایشگاه در سال‌های گذشته استقبال زیادی شده است.

قاسمی با اشاره به این که گالری‌ها مظلوم واقع شده‌اند، تصریح کرد: هنرمندان می‌گویند که چرا گالری هزینه دریافت می‌کند؟ چرا گالری نمایشگاه رایگان برگزار نمی‌کند؟ و شرایط گالری‌ها را در نظر نمی‌گیرند. در تهران تعداد زیادی گالری داریم که مستاجر هستند و باید هزینه اجاره پرداخت کنند. علاوه بر آن هزینه‌های جانبی بسیار زیادی وجود دارد. با توجه به شرایطی که فروش آثار بسیار کاهش یافته است ممکن است بسیاری از گالری‌ها به اجبار تعطیل یا واگذار شوند زیرا توانایی پرداخت هزینه‌ها را به خاطر شرایط کنونی ندارند. باید حواسمان به گالری‌ها و گالری‌داران باشد و با آن‌ها دوستانه‌تر برخورد کنیم.

قاسمی در پایان با انتقاد نسبت به قیمت بالای آثار هنری خاطرنشان کرد: از هنرمندان بابت قیمت‌گذاری آثارشان گلایه دارم. یکی از دلایلی که این روزها فروش آثار را کاهش داده قیمت‌های بالای آثار هنری است. هنرمندان جوان و تازه‌کار قیمت بالایی روی آثار خود می‌گذارند و انتظار دارند که کارهایشان به فروش برود در حالی که اگر هنرمندان کمی قیمت آثار را پایین‌تر بیاورند قطعا فروش هم اتفاق خواهد افتاد.

 

 

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/938/668/000
  • بی‌بدن
    28/870/338/000
  • سال گربه
    22/546/088/000
  • آپاراتچی
    4/462/970/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/640/386/500
  • پرویز خان
    3/328/739/500
  • نوروز
    3/210/631/000
  • مست عشق
    3/202/755/000
  • آسمان غرب
    3/124/559/000