تحول در انسان موضوع فیلمنامه جدیدم است/ ساخت اولین فیلم بلند سینمایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳
عطا مهراد در گفتگو با صبا:

تحول در انسان موضوع فیلمنامه جدیدم است/ ساخت اولین فیلم بلند سینمایی

عطا مهراد این روزها در حال نگارش فیلمنامه ای برای ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود است.

عطا مهراد کارگردان و تهیه کننده سینما درباره تازه ترین فعالیت خود در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا عنوان کرد: به تازگی بحث تحول در انسان ها ذهنم را درگیر خود کرده است؛ اینکه آدم ها در موقعیت های گوناگون به انسان های متفاوتی تبدیل می شوند و این موقعیت است که آدم ها را می سازد و همین موضوع باعث شد مشغول نگارش فیلمنامه ای برای ساخت یک فیلم بلند سینمایی شوم.

وی با اشاره به اینکه این فیلمنامه درباره آدمی است که با تغییر فضا و محیط تبدیل به انسان دیگری می شود، تشریح کرد: داستان این فیلم درباره مردی است که چند سال پیش در یک تصادف فرزند خودش را از دست داده ولی در تمام این سال ها با تصاویری از فرزند خود زندگی می کند و همه زندگی خود را روی یک زمان بندی مشخصی با این تصاویر تنظیم کرده است مثلا با یک تصویر مشخصی روز از خواب بیدار می شود، غذا می خورد و شب دوباره می‌خوابد…

کارگردان مستند «فریاد رو به باد» در جواب این سوال که چه زمانی نگارش این فیلمنامه را آغاز کرده و تا چه زمانی نگارش آن ادامه خواهد داشت، توضیح داد: اوایل سال ۹۸ ایده این فیلمنامه به ذهنم رسید و تقریبا ۱۰ روز است شروع به نگارش آن کرده ام. به احتمال زیاد تا پایان امسال نگارش این فیلمنامه به اتمام می رسد و اگر سال بعد سرمایه گذاری پیدا کنم، شروع به ساخت آن می کنم.

مهراد ادامه داد: از زمانی که این ایده به ذهنم رسید تا ۱۰ روز پیش که شروع به نگارش آن کردم مشغول ایده پردازی، پرورش ایده و مشورت با همکاران خود بودم اما هنوز هم این ایده کامل نشده ولی شروع به نوشتن آن کردم تا در مسیر نوشتن به نتایج جدیدی برسم. یکی از ویژگی هایی که این فیلمنامه برای من دارد آن است که در سینما که امری بصری است تصمیم گرفتم یک امر درونی را با رویداد های بیرونی نشان دهم که این کار سختی است.

این کارگردان جوان در پایان درباره آخرین وضعیت تولید مستند «آشیانه عقاب» به کارگردانی مریم اسلوبی و تهیه کنندگی مهدی شامحمدی که وی به عنوان مشاور پروژه با آنها همکاری دارد هم گفت: بخش پایان‌بندی این مستند هنوز فیلمبرداری نشده و زمان اتمام روند تولید هنوز مشخص نیست اما در حال حاضر مشغول تدوین قسمت های فیلمبرداری شده هستیم.

فیلم مستند «آشیانه عقاب» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مریم اسلوبی و تهیه‌کنندگی مهدی شامحمدی پرتره‌ای از زندگی پهلوان خلیل عقاب پدر سیرک ایران است.

ریحانه مقدم

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است