ترکیه و پاکستان سریال مشترک می‌سازند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۰
با محوریت زندگی عبدالرحمان پیشاوری؛

ترکیه و پاکستان سریال مشترک می‌سازند

موسسه تکدن فیلم با همکاری پاکستان سریال «مربی تُرک» را با هدف معرفی عبدالرحمان پیشاوری پاکستانی می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از آناتولی، کمال تکدن رییس هیات مدیره موسسه تکدن فیلم به شرح پروژه‌های مشترک در دست ساخت سریال و فیلم با کشور پاکستان پرداخت.

تکدن در این رابطه گفت: ساخت سریال مربی تُرک ( Türki Lala) در مرحله فیلمنامه نویسی است و پس از پایان مراحل پیش تولید فیلمبرداری آن آغاز خواهد شد.

او ضمن اشاره به دیدار با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در سفرش به این کشور، افزود: ایشان پیشنهادهای سازنده‌ای درباره سریال‌های «قیام ارطغرل» و «سفر عشق یونس امره» ارائه کردند.

کمال تکدن در ادامه تصریح کرد: این سریال‌ها مورد استقبال بی‌نظیر مردم پاکستان قرار گرفته و نقش موثری در قرابت فرهنگی دو کشور و نزدیکی جوامع داشته است.

وی همچنین درباره جزییات سریال مربی ترک افزود: به احتمال زیاد فیلمبرداری در ترکیه انجام خواهد شد اما بازیگران از میان هنرمندان تُرک و پاکستانی است.

رییس هیات مدیره موسسه تکدن فیلم تاکید کرد: هدف از ساخت این سریال معرفی عبدالرحمان پیشاوری پاکستانی که در جنگ جهانی اول و جنگ‌های چاناک قلعه شرکت کرده، است. این شخصیت در جریان نبرد استقلال نقش داشته و پس از مدتی به عنوان سفیر ترکیه در کابل منصوب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پروژه‌های دیگری نیز مد نظر داریم اما مربی ترک در اولویت بود. عبدالرحمان پیشاوری به حدی خود را به تُرک‌ها و فرهنگ ترکیه نزدیک می‌دانسته است که اطرافیانش او را «برادر تُرک» خطاب می‌کرده‌اند.

تکدن در پایان خاطرنشان کرد: ساخت این پروژه نقش موثری در تقویت روابط دوستی ترکیه و پاکستان ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است