کسی سراغی از هنرمندان موسیقی نمی‌گیرد/ چه فرقی بین سینما و موسیقی است؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۸
ملیحه سعیدی در گفتگو با صبا:

کسی سراغی از هنرمندان موسیقی نمی‌گیرد/ چه فرقی بین سینما و موسیقی است؟

ملیحه سعیدی نوازنده پیشکسوت می گوید هنر موسیقی برای مسئولان مهم نیست و اندازه دیگر هنرها مثلا سینما به آن توجه نمی شود.

ملیحه سعیدی نوازنده قانون درباره مشکلات اهالی موسیقی در پی تعطیلی فعالیت های این عرصه در یک سال اخیر به دلیل کرونا به خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: متاسفانه صدای هنرمندان موسیقی به گوش هیچ کس نمی رسد و در تمامی این سال ها هیچ نشستی با حضور اهالی موسیقی برگزار نشده تا موسیقیدان ها درباره مشکلات خود صحبت کنند. در تلویزیون برنامه هایی را به نقد و بررسی حوزه سینما اختصاص داده اند ولی نمی دانم چرا رسانه ملی به هنر موسیقی که این همه سال مورد توجه مردم بوده است، اهمیتی نمی دهد.

این نوازنده با اشاره به اینکه مشکلات فقط مالی نیستند، بیان کرد: زمانیکه از مشکلات موسیقی صحبت می کنیم خیلی ها فکر می کنند فقط مشکلات مالی هنرمندان مدنظر است که تا حدودی درست است زیرا هنرمندان در شرایط مالی بدی قرار دارند ولی بخش دیگر شامل مشکلات کار و اعتبار هنرمندان جوان، استادان، آموزشگاه ها، هنرجویان و…است. هر کشوری به کمک هنر می توان. تاثیرگذاری زیادی بر مردم داشته باشد.

وی افزود: در این شرایط کرونایی و شرایط سخت اقتصادی تنها هنر است که می تواند مردم را با زندگی آشتی دهد. بی جهت نیست که همیشه در شرایط بحرانی از هنر کمک می گیرند زیرا هنر همیشه با روح انسان سر و کار دارد و باید بیشتر به آن توجه شود.

این نوازنده قانون در ادامه خاطرنشان کرد: از پارسال تا الان هیچ کس سراغی از هنرمندان موسیقی نگرفته و در هیچ نشستی درباره مشکلات این هنرمندان صحبتی نشده است. تفاوت و تمایزی نباید بین هنرهای مختلف قائل شویم زیرا همه هنرها مکمل یک دیگرند و برای جامعه لازم و ضروری هستند.

وی در پایان گفت: هنرمندان واقعا توقعی ندارند و فقط از مسئولان می خواهند شرایطی برای ارائه هنر خود فراهم کنند. متاسفانه در کشور ما هیچ مسئولی دغدغه هنر موسیقی را ندارد.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

اگر هنرمندان موسیقی متحد بودند مسئولان نمی‌توانستند اینگونه نادیده‌مان بگیرند

بی‌حرمتی و کم‌لطفی‌های زیادی به موسیقی می‌شود/ نگاه مسئولان باید اصلاح شود

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

دولت از تعطیلی موسیقی خوشحال هم می‌شود

هنرمندان موسیقی ماه‌هاست شغل و درآمدی ندارند/ مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند

مسئولان گوش شنوایی برای مشکلات موسیقی ندارند/ دایما خبر مهاجرت می‌شنویم

شاهد بی‌تفاوتی و سکوت مسئولان موسیقی هستیم/ فشار اقتصادی بر هنرمندان

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است