«من عفت نیستم» را روی صحنه خواهم برد/ وضعیت تئاتر وخیم‌تر شده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵
هوشنگ توکلی در گفتگو با صبا:

«من عفت نیستم» را روی صحنه خواهم برد/ وضعیت تئاتر وخیم‌تر شده است

هوشنگ توکلی نمایشنامه «من عفت نیستم» را نوشته و قصد دارد آن را روی صحنه ببرد.

هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا اظهار کرد: در ایامی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، ترجیح این است که به جای کار کردن خانه نشینی را پیش گیرم برای همین تمام پیشنهادهایی را که از سوی سینما و تلویزیون برایم آمده بود رد کردم.

وی با اشاره به اینکه در این فرصت به نوشتن مشغول بوده است، افزود: «من عفت نیستم» عنوان نمایشنامه‌ای است که نگارش آن را به پایان رساندم و منتظرم تا وضعیت بیماری کرونا مشخص شود تا بتوانم این تئاتر را روی صحنه برم.

این بازیگر با بیان اینکه برخی از هنرمندان بابت کرونا آسیب اقتصادی فراوان دیده اند، گفت: وضعیت نامساعدی که بر اهالی تئاتر حاکم شده قبل از کرونا نیز وجود داشت، اما با این بیماری شدت بیشتری گرفت. در تئاتر به اندازه ای که نیرو وجوددارد کار نیست. ما سالانه فارغ التحصیلان بسیاری را در تئاتر داریم اما آیا همه آنها جذب کار می شوند؟ جواب مشخص است پس در چنین فضایی که امکان کار کردن نیست تصور کنید وقتی بیماری کرونا همه چیز را تعطیل می‌کند وضعیت چقدر وخیم‌تر شده است.

توکلی با تاکید بر اینکه دولت باید از تئاتر حمایت کند، تصریح کرد: برخی هنرها شاید بتوانند از راه خصوصی‌سازی درآمدزایی داشته باشند، اما هنر تئاتر چنین نیست برای همین وقتی بحث خصوصی‌سازی پیش آمد به جای رونق، شاهد اتفاقات خوبی نبودیم. برای همین پیشنهاد ما این است که از کارگردان‌های جوان که تازه وارد تئاتر شده اند حمایت شود تا آنها بتوانند آینده این هنر را تضمین کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است