جدیدترین خبرها از نمایش و داوری جشنواره فیلم کوتاه/ پرونده تا پایان سال بسته می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۶
دبیر جشنواره با صبا مطرح کرد:

جدیدترین خبرها از نمایش و داوری جشنواره فیلم کوتاه/ پرونده تا پایان سال بسته می‌شود

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران از اکران آنلاین آن دسته از فیلم‌هایی که اجازه‌ داده‌اند خبر داد.

سید صادق موسوی دبیر سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره سرنوشت نمایش آثار این دوره از جشنواره به دلیل کرونا در زمان تعیین شده قبلی اتفاق نیفتاد و صرفا بخش کارگاهی جشنواره به شکل آنلاین برگزار شد، گفت: با بازگشایی سینماها در تهران و فراهم شدن شرایط فعالیت آن‌ها، بخش نمایش فیلم های جشنواره را برگزار و همه فیلم‌های خارجی و داخلی را اکران می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه باتوجه به شرایط موجود به شیوه اکران آنلاین برای جایگزینی با اکران در سینماها فکر کرده‌اند، توضیح داد: به شیوه ترکیبی می‌کنیم؛ یعنی فیلم‌ها را هم در سینما، هم آن‌هایی که اجازه می‌دهند و علاقه دارند به صورت آنلاین اکران می‌کنیم. مساله مهم این است که از همه صاحبان آثار خارجی، اجازه اکران به صورت آنلاین را بگیریم. فیلمسازان ایرانی هم تعدادی اجازه داده‌اند، البته این شیوه به موازات اکران در سینماهاست.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: خود صاحبان آثار اگر مایل باشند فیلم‌هایشان را در پلتفرم‌های داخلی اکران می‌کنیم، مانند جشنواره «سینماحقیقت».

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره برگزاری این دوره از جشنواره در سال ۹۹ تاکید کرد: امیدواریم تا پایان سال شرایط سینماهای تهران درست شود و در صورت بازگشایی بتوانیم جشنواره را برگزار کنیم. جشنواره برای سال ۱۳۹۹ است و نمی‌توانیم اکران آثار را به سال بعد موکول کنیم، اگر شرایط خیلی بد باشد، سینماها باز نشوند و صاحبان آثار اجازه اکران آنلاین را ندهند، فقط داوری فیلم‌ها صورت می‌گیرد و نتایج اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اکران آنلاین شدن بعضی آثار، خاطرنشان کرد: شیوه برگزاری این دوره از جشنواره به این صورت است که فیلم‌ها اکران و آنلاین هم پخش می‌شوند، یا فقط اکران آنلاین برای آثاری که اجازه داده‌اند داریم و بعد داوری و اعلام نتایج صورت می‌گیرد.

این مدیر سینمایی در پایان باتوجه به در خطر بودن جان مردم و هنرمندان عنوان کرد: اگر شرایط بد باشد و جان مردم و هنرمندان در خطر باشد، اکران نمی‌کنیم ولی فرض ما بر این است که شرایط بهبود پیدا می‌کند، اگر هم اینگونه نشد تا پایان اسفندماه، اکران آنلاین آن دسته از آثاری که اجازه دادند انجام می گیرد و آن دسته‌ای که اجازه ندادند فقط داوری می‌شوند. به هر ترتیب پرونده جشنواره ۹۹ تا پایان سال ۹۹ بسته خواهد شد.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است