رکود اقتصادی فروش مزایده هشتم آرتیبیشن را کاهش داد/ گران‌ترها کدام بودند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۸
ارشاد علی عسگری به صبا گفت:

رکود اقتصادی فروش مزایده هشتم آرتیبیشن را کاهش داد/ گران‌ترها کدام بودند

مدیر هشتمین مزایده آرتیبیشن حاصل برگزاری این مزایده را تشریح کرد.

ارشاد علی عسگری مدیر هشتمین مزایده آنلاین گالری آرتیبیشن در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا درباره آثار این دوره از مزایده آرتیبیشن گفت: همانطور که می دانید در دوره قبل یعنی دوره هفتم مزایده آنلاین گالری آرتیبیشن آثار هنرمندان قهوه‌خانه‌ای متعلق به پیشکسوتان و استادان هنر در گالری حراج شد و در هشتمین مزایده آثار هنری گالری آرتیبیشن ۳۴ اثر از هنرمندان مدرن و معاصر حضور داشت.

او درباره مجموع فروش مزایده و استقبال مخاطبان از دوره هشتم که به تازگی به پایان رسیده است، بیان کرد: در مجموع ۱ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان در این مزایده به فروش رسید که ما انتظار فروش بیشتری داشتیم.

عسگری درباره علت فروش نرفتن ۲۱ درصد از آثار توضیح داد: در دوره‌های پیشین حداقل نود درصد آثار فروخته می‌شدند و حتی در مزایده هفتم آرتیبیشن تمام آثار به طور کامل فروخته شد ولی این دوره این‌ اتفاق رخ نداد آنهم در شرایطی که ما انتظار داشتیم آثار بیشتری در مزایده به فروش بروند. فکر می‌کنم به دلیل رکود اقتصادی که این روزها در کشور به وجود آمده است انتظارات ما از این حراجی به طور کامل برآورده نشد.

او درباره سه اثر گران‌قیمت این مزایده عنوان کرد: آثاری که بیشترین بید را خوردند، اثر محمد احصایی با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان، اثر نصرالله افجه‌ای با قیمت ۱۰۵ میلیون تومان و اثر هنری توکل اسماعیلی (مش اسماعیل) با قیمت ۹۵ میلیون تومان بودند. همچنین یک مینیاتور شاخص از محمود فرشچیان در این مزایده وجود داشت که با قیمت ۹۰ میلیون تومان فروخته نشد.

مدیر هشتمین مزایده آنلاین گالری آرتیبیشن در پایان توضیح داد: بیشترین نرخ رشد در این دوره متعلق به اثر منوچهر نیازی بود که با نرخ رشدی ۸۳ درصدی ۵ مرتبه بید خورد و ۲۲ میلیون تومان فروخته شد.

هشتمین دوره مزایده آنلاین گالری آرتیبیشن ۱۲ و ۱۳ دی ماه برگزار شد.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است