واکنش دختر بروس لی به تارانتینو/ شخصیت واقعی پدرم تصویر نشده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۸
ادامه حواشی «روزی روزگاری در هالیوود»؛

واکنش دختر بروس لی به تارانتینو/ شخصیت واقعی پدرم تصویر نشده است

در ادامه حواشی مربوط به سکانس‌های مربوط به بروس لی در «روزی روزگاری در هالیوود»، دختر این اسطوره هنرهای رزمی واکنشی تند به اظهارات اخیر تارانتینو و دفاع او از آخرین ساخته‌اش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، با پاسخ شانون لی، دختر بروس لی به اظهارات اخیر کوئنتین تارانتینو، حواشی فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» وارد فاز تازه‌ای شد.

شانون لی در این باره به ورایتی گفت: تارانتینو می‌تواند در این باره خفه شود و این حواشی را با یک عذرخواهی اصلاح کند یا بگوید من واقعا بروس لی را نمی‌شناسم و قسمت‌های مربوط به او را به صورت تخیلی نوشته‌ام. او حق ندارد این طور وانمود کند که این شخصیت واقعی لی است.

تارانتینو اخیرا در گفتگویی درباره حواشی «روزی روزگاری در هالیوود» ضمن دفاع از نحوه به تصویر کشیدن این استاد افسانه‌ای هنرهای رزمی در فیلم خود، او را یک «مغرور لاف‌زن» خطاب کرده بود.

او در یک کنفرانس خبری در مسکو گفته بود: من نحوه حرف زدن او را از خودم نساختم. من این حرف ‌ها را از او شنیده‌ام. کسانی که اعتراض می‌کنند و می‌گویند «او هرگز نگفته بود که می‌تواند محمدعلی را شکست دهد» باید بدانند او نه تنها این حرف را زده بود که همسرش لیندا لی هم در اولین زندگینامه‌ای که از او نوشت، این موضوع را تکرار کرده است.

شانون لی در ادامه واکنش خود به این صحبت‌های تارانتینو گفت: مشکل تارانتینو این است که از یک سو می‌خواهد این حرف‌ها را واقعیت جلوه دهد و از سوی دیگر می‌خواهد در خط داستانی ماجرا بماند.

لی در ادامه افزود: امکانش وجود دارد که اعتماد به نفس پدرم با غرور اشتباه گرفته شود و من نمی‌خواهم او را یک «مرد کامل» بخوانم. تارانتینو می‌تواند لی را به هر شکلی که می‌خواهد به تصویر کشد ولی این دورویی است که بگوید «خب این همان طور است که او واقعا بود» و ادامه دهد «البته این یک فیلم داستانی است».

یکی از جنجالی‌ترین حواشی فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» مربوط به سکانس مبارزه لی با بازی مایک مو و کلیف بوث با بازی برد پیت است که هواداران بروس لی اعتقاد دارند در آن به این اسطوره هنرهای رزمی اهانت شده است.

از سوی دیگر گروهی از نزدیکان و شاگردان بروس لی اعتقاد دارند شخصیت لی در این فیلم به درستی نشان داده نشده است و به عنوان مثال می‌گویند بروس لی هرگز حاضر نبود  به محمدعلی بی احترامی کند، چرا که از تحسین‌کنندگان او بود.

اشکان مزیدی

/انتهای پیام

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است