سفر به گذشته با «ساعت مادربزرگ» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹
معرفی کتاب؛

سفر به گذشته با «ساعت مادربزرگ»

کتاب «ساعت مادربزرگ» نوشته کیت پیرسون با ترجمه بیتا ابراهیمی از سوی نشر چشمه به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «ساعت مادربزرگ» نوشته کیت پیرسون با ترجمه بیتا ابراهیمی در نوبت چاپ اول از سوی نشر چشمه منتشر شد.

در قسمت پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «پاتریشیا دلش نمی‌خواهد به کلبه تابستانی خاله‌اش برود. آن هم حالا که مادر و پدرش می‌خواهند از هم جدا شوند. او تا به حال خاله‌زاده‌هایش را ندیده و با غریبه‌ها راحت نیست. اما به اصرار مادرش مجبور می‌شود قبول کند و وقتی به کلبه می‌رسد می‌بیند ترسش بی‌دلیل نبوده. بچه‌ها مسخره‌اش می‌کنند و خاله و شوهرخاله‌اش برایش دلسوزی می‌کنند. پاتریشیا به اتاقک پشت خانه پناه می‌برد و همان‌جا یک ساعت قدیمی پیدا می‌کند. ساعتی که او را به گذشته می‌برد، وقتی مادرش هم سن خودش بوده ۱۲ ساله…

چند ثانیه‌ای با احترام به ساعت نگاه کرد. معجزه بود که بخشی از گذشته در این صفحه طلای، توی دستانش، ذخیره شده بود. یک مشت زمان. زمانی که او را بیشتر از زمان زندگی‌اش به سوی خودش فرامی‌خواند. چه قدر خوشبخت بود که درست وقتی نیاز داشت، این ساعت را پیدا کرده بود. اما ساعت چه طور گم شده بود؟ کاش می‌توانست این معما را حل کند.»

کتاب «ساعت مادربزرگ» که در رده‌بندی کتاب چ داستان‌های ونوشه نشر چشمه منتشر شده است، کاندیدای جایزه شیلا ای اگوف برای ادبیات کودکان شده است.

این کتاب در ۲۲۷ صفحه با قیمت ۴۵۰۰۰ تومان به همت نشر چشمه روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است