«نیلوفر نیلوفرانه» اواخر دی می‌آید/ «نای و نی» با یادداشت‌هایی از شجریان تا شاملو | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۰
بیژن بیژنی در گفتگو با صبا:

«نیلوفر نیلوفرانه» اواخر دی می‌آید/ «نای و نی» با یادداشت‌هایی از شجریان تا شاملو

بیژن بیژنی از انتشار آثار جدید خود در اواخر دی ماه سال جاری خبر داد.

بیژن بیژنی خواننده موسیقی کلاسیک و ایرانی در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره زمان انتشار آلبوم «نیلوفر نیلوفرانه» که پیش از آن درباره آن به صبا خبر داده بود، گفت: این آلبوم اواخر دی ماه سال جاری از سوی حوزه هنری روانه بازار موسیقی می شود. آهنگسازی آلبوم «نیلوفر نیلوفرانه» به عهده علی اکبرپور بوده و تنظیم توسط رضا فدایی انجام شده است. همچنین ترانه های این اثر از عبدالرضا رضایی نیا است.

به گفته وی، این اثر شامل هشت قطعه است که برای سازهای کلاسیک و ایرانی تنظیم شده است.

این خواننده درباره قطعات این اثر تاکید کرد: عنوان قطعات این آلبوم ای میهن من، صدا کن مرا، گل بی خزان، ابر بهار، مادر، نیلوفر نیلوفران، کاش انسان و ای دوست است. همچنین در این «نبولفر نیلوفرانه» از سازهای ویولن، ویولن آلتو، ویولن سل، کنتر باس، فلوت، ابوا، کلارینت، نی، تنبک، دف، دایره، تار، سنتور و… استفاده شده است.

وی درباره نوازندگان خاطرنشان کرد: در این آلبوم ارسلان کامکار، کریم قربانی، پورنگ پورشیرازی، ناصر رحیمی، فرشید حفظی فر، حسین پورمعین، داوود ورزیده، کوروش بزرگ پور، صابر نظرگاهی و رضا فدایی به عنوان نوازنده با این گروه همکاری کرده اند.

این خواننده همچنین از انتشار قطعه «ساری گلین» خبر داد و افزود: این قطعه با تنظیم هومن دهلوی ساخته شده است و به زودی به همراه یک ویدیو کلیپ در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد. همچنین این قطعه برای ارکستر بزرگ تنظیم شده که تمامی کارهای این اثر انجام شده است.

این هنرمند خوشنویس اضافه کرد: همچنین کتابم با عنوان «نای و نی» برای چاپ دوم آماده شده است که این کتاب گزیده ای از مجموعه آثار نمایشگاهی من است که در این اثر یادداشت هایی از احمد شاملو، سیمین بهبهانی، محمدرضا شجریان، آیدین آغداشلو، کامبیز روشن روان، محمد سریر، نادر ابراهیمی، بهادین خرمشاهی، محمد کلانتری، سید علی صالحی، هوشنگ امیر اردلان، علی اصغر محتاج درباره این کتاب و آثار موسیقی و خوشنویسی من است. در این کتاب ۹۰ تابلو از من چاپ و به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

این خواننده در پایان گفت: متاسفانه به دلیل شرایط کرونا تمامی آموزشگاه های هنری تعطیل شده اند که وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که فکری به حال هنرمندان کند. نهادهای دولتی باید زمینه مناسبی فراهم کنند و در این دوره که هنرمندان بیکار شده اند به داد آن ها برسد. متاسفانه همه هنرمندان در گوشه ای بیکار نشسته اند که این گوشه نشینی هنرمندان نگران کننده است.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

اگر هنرمندان موسیقی متحد بودند مسئولان نمی‌توانستند اینگونه نادیده‌مان بگیرند

بی‌حرمتی و کم‌لطفی‌های زیادی به موسیقی می‌شود/ نگاه مسئولان باید اصلاح شود

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

دولت از تعطیلی موسیقی خوشحال هم می‌شود

هنرمندان موسیقی ماه‌هاست شغل و درآمدی ندارند/ مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند

مسئولان گوش شنوایی برای مشکلات موسیقی ندارند/ دایما خبر مهاجرت می‌شنویم

شاهد بی‌تفاوتی و سکوت مسئولان موسیقی هستیم/ فشار اقتصادی بر هنرمندان

هر روز درهای بیشتری روی هنرمندان موسیقی بسته می‌شود/ دلزده و دلگیریم

آلبوم فیزیکی منسوخ شده است/ چرخه اقتصادی موسیقی از هم پاشیده است

نوازندگان با فروش ساز زندگی خود را می‌گذرانند/ آینده نامعلوم در سایه ناامیدی

صداوسیما موسیقی دم‌دستی پخش می‌کند/ لزوم برگزاری میزگردهای تخصصی موسیقی

دیواری کوتاه‌تر از دیوار نوازندگان نیست/ مسئولان به هیچ وعده‌ای عمل نکردند

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است