تولید سه فیلم آموزشی برای تولید استاپ موشن خانگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰
دبیر هنری جشنواره تولید انیمیشن‌های قرآنی خانگی خبر داد:

تولید سه فیلم آموزشی برای تولید استاپ موشن خانگی

دبیر هنری جشنواره بین المللی «تولید انیمیشن‌های قرآنی خانگی» از تولید سه فیلم 59 ثانیه‌ای برای ارایه آموزش های لازم به شرکت کنندگان در این جشنواره خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، بهنام بهادری دبیر هنری نخستین جشنواره بین المللی «تولید انیمیشن‌های قرآنی خانگی»، از تولید سه فیلم ۵۹ ثانیه ای برای ارایه آموزش های لازم به شرکت کنندگان در این جشنواره خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: سه فیلم آموزشی استاپ موشن برای پخش در اینستاگرام و فضای مجازی تولید شده است که به زودی بارگذاری می شوند. در این فیلم ها که زمان هر کدام کمتر از یک دقیقه است، آموزش های کاربردی به کودکان و نوجوانان برای تولید انیمیشن های خانگی ارایه می شود.

به گفته بهادری، در نخستین فیلم آموزشی که بازیگر خردسال «نگار شاد آرام» توضیحات مربوط به آن را ارایه می دهد، چگونگی استفاده از اپلیکیشن های- نرم افزار کاربردی- تولید استاپ موشن در تبلت ها و در گوشی های همراه آموزش داده می شود. در این فیلم به علاقه مندان آموزش داده می شود که چطور می توانند از این نرم افزارهای کاربردی استفاده و انیمیشن تولید کنند.

دبیر هنری نخستین جشنواره بین المللی «تولید انیمیشن‌های قرآنی خانگی» بیان کرد: فیلم آموزشی، به تولیدات بخش ویژه جشنواره یعنی «مقاومت و شهید قاسم سلیمانی» اختصاص دارد که در این بخش، از میان تکنیک های مختلف تولید استاپ موشن، تکنیک «فوتواستاپ موشن» که بهترین تکنیک در این زمینه است، آموزش داده می شود، این تکنیک با استفاده از چهره سردار است که با عکس ها و نقاشی های پس زمینه، استاپ موشن تولید می شود.

بهادری درباره سایر تکنیک های ساخت استاپ موشن هم گفت: تکنیک های خمیری، کات آوت، پیکسلیشن و استفاده از اشیا از دیگر تکنیک هایی هستند که می توان برای تولید استاپ موشن استفاده کرد.

به گفته وی، در فیلم سوم هم ترفندهای استاپ موشن آموزش داده می شود که حرکت و تکنیک های حرکتی به همراه نمایش فیلم های نمونه، آموزش داده می‌شود.

استاپ موشن یکی از تکنیک‌های انیمیشن سازی( پویانمایی) است که در آن شی را فریم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین، موبایل یا تبلت ضبط می کنند که از پشت سر هم قرار گرفتن این تصاویر، به نظر می رسد که جسم در حال حرکت است. این کار می تواند با استفاده از عروسک ها و اشیاب مختلف انجام شود که این ها لوازمی هستند که به سادگی در دسترس همه افراد قرار دارند و بعد از آموختن تکنیک های استاپ موشن، هر فرد علاقمندی می تواند با استفاده از خلاقیت خود، چنین انیمیشن هایی را تولید کند.

حوزه هنری کودک و نوجوان با مشارکت معاونت قرآن وعترت وزارت ارشاد اسلامی و همکاری موسسه «سپهر سوره هنر» حوزه هنری، نخستین جشنواره «تولید انیمیشن های قرآنی خانگی» استاپ موشن را برگزار می کند.

علاقه مندان می توانند در سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال در این جشنواره شرکت کنند.

همچنین برای یادگیری چگونگی تولید و آموزش ساده استاپ موشن، ثبت نام، بارگذاری فایل اثر و دریافت کد ‌رهگیری می توانند به سایت artfest.ir یا اینستاگرام stopmotion_festival@مراجعه کرده و یا با شماره ۵-۸۴۱۷۲۲۰۴ – ۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است