هنر باید از مدیریت رویدادی به برنامه‌ای تغییر کند/ حذفِ جشنواره‌های بی‌کاربرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۵
معاون امور هنری وزارت ارشاد:

هنر باید از مدیریت رویدادی به برنامه‌ای تغییر کند/ حذفِ جشنواره‌های بی‌کاربرد

معاون امور هنری وزارت ارشاد در بازدید از نمایشگاه حسن روح الامین از ضرورت تغییر مسیر هنر از مدیریت اقتضایی و رویدادی به مدیریت برنامه ای سخن گفت.
به گزارش صبا، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری، هادی مطفری مدیرکل هنرهای تجسمی و عبادرضا اسلامی رییس فرهنگسرای نیاوران عصر یکشنبه ۱۴ دی ماه از نمایشگاه آثار حسن روح الامین با عنوان «آل علی علیهم السلام» در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران دیدن کردند.
سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری درباره این نمایشگاه گفت: حسن روح الامین گونه خاصی در هنر را انتخاب کرده که کمتر به آن توجه شده است و او به صورت مستمر در این ژانر آثار هنری تولید می‌کند.
وی با تاکید بر برخورد برنامه‌ای در هنر بیان کرد: آثار هنری را که مبتنی بر برنامه و بر اساس مفاهیم فرهنگی اصیل ایران و اسلام تعریف شده باشند بیشتر از برنامه های مناسبتی که در یک مقطع انجام می‌شوند، می‌توان به نسل جوان منتقل کرد. امروز منابع انسانی ارزشمندی در هنر فعالیت دارند اما در زمینه هنر و مدیریت هنر بیشتر اقتضایی برخورد شده است.
معاون امور هنری ادامه داد: رفتار رویدادی و اقتضایی باعث شده است یک سری برنامه های بایسته در هنر جای خود را به رفتارهای روزمره بدهد بنابراین ضرورت دارد هنر از مدیریت اقتضایی و رویدادی به مدیریت برنامه ای تغییر مسیر دهد، رویدادها بازتعریف شود و با اعتبارات، سرمایه‌ها و منابع انسانی متناسب برنامه محور برخورد شود.
حسینی با اشاره به اینکه بودجه هنر محدود و ناچیز است، گفت: همین بودجه محدود را می توان با برنامه هزینه کرد. بی تردید هزینه کردن بر اساس برنامه به سرعت به نتیجه نمی رسد اما تداوم آن نتایج ماندگاری برای هنر دارد. بخش مهمی از بودجه هنر سهم جشنواره های هنری می شود که تعدادی از این جشنواره ها برای فضای هنر کشورمان ضرورت دارد و می توان این جشنواره ها را تداوم داد و تقویت کرد اما بهتر است اعتبار سایر جشنواره ها را که کارکرد چندانی ندارند، برای آفرینش الگوهای مختلف و تعمیق آموزش و فرهنگ هزینه کرد که می تواند در درازمدت حاصل درخشان تری برای هنر داشته باشد.
وی در پایان تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که در این چند دهه برای پرورش منابع انسانی هنر انجام شده قابل توجه است و خانواده بزرگی از هنرمندان را ایجاد کرده که امروز به عنوان سرمایه انسانی هنر کشور قابل شناسایی و ارزشمند است. حرکت هنر بر اساس برنامه و نه رویداد و اقتضای روزمره می تواند زمینه تولید آثار هنری بر اساس مفاهیم فرهنگی و موثر بر فرهنگ را فراهم کند.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است