«دایره تکامل» از معنویت می‌گوید/ بازدید ۵ سفیر از نمایشگاه | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸

«دایره تکامل» از معنویت می‌گوید/ بازدید ۵ سفیر از نمایشگاه

جواد بیاد که 2 روز است آثارش در گالری مژده به نمایش درآمده‌اند، درباره ویژگی‌های این نمایشگاه توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش صبا، هم زمان با آغاز سال نو میلادی، نمایشگاه «دایره تکامل» جواد بیاد ۲ روز است که در گالری مژده برپا شده است.

برخی تابلوهای این نمایشگاه اشاره‌هایی به حضرت مسیح و حضرت مریم دارد و در امتداد رویکرد کنش نقاشانه جواد بیاد، معنویت و نقطه وصل بودن به خداوند را یادآوری می‌کند.

تا این لحظه سفرای فنلاند، هلند، سوییس، اتریش و کنسول چک به همراه همسران‌شان در کنار مردم با رعایت فاصله اجتماعی و قوانین بهداشتی از آثار «دایره تکامل» دیدن کردند.

جواد بیاد هنرمند درباره نام نمایشگاه گفت: دایره، همان چرخه تکامل است و دایره ها در آثار من چه از لحاظ کمپوزسیونی که دایره‌وار به رقص درآمده و چه دایره‌های رنگی که در آثار رسم شده مصداق چرخه روزگار و چرخه تکامل است و البته یادآوری می‌کند همه ما در دایره کره زمین هم سرزمین هستیم.

وی درباره مضمون آثارش بیان کرد: پروردگار، فرستادگانی را از جانب خود برای رسیدن به تکامل و رشد بشریت مامور کرد تا با وارد شدن در این مسلک سعادتمند شویم. خداوند مظهر تفاهم است و این ما بودیم که سوءتفاهم را بوجود آوردیم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: آثار من در بُعد معناگرا و بر پایه معنویت هستند و این ظرافت در قسمت سوژه و ترسیم پس زمینه و حواشی اثر با خطوط نامنظم و خطوط اولیه، همان مصداق روند تکامل برای مخاطب است.

بیاد ادامه داد: سوژه ها در آثار من اکثرا مفهوم همان تکامل هستند. برای رسیدن به تکامل حقیقی باید از حداقل‌ها فاصله گرفت و به حداکثرها رسید. از آنجاکه پرواز نماد یک حرکت است، برای این رسیدن باید پرواز کرد و از تجملات، دنیاگرایی و… خارج شد.

وی در پایان درباره تاکید بر معنویت در آثارش عنوان کرد: از دیرباز تا به امروز شادی و غم، ظلم و مهربانی بوده است و انسان بدون دین از مدار مدیریت حاکم بر نفس و تفکر سالم خارج می‌شود و در رنج هست اما با دریافت دین حقیقی در آسایش درونی کامل تر می شود.

مجموعه «دایره تکامل» تا ۲۶ دی ماه در گالری مژده دایر است و علاقه مندان می توانند با هماهنگی قبلی و رعایت تمامی قوانین بهداشتی از ساعت ۱۵ تا ۱۹ از این آثار در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، علامه شمالی، هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ دیدن کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000