اعلام جزییات فراخوان ۲ بخش ویژه جشن تصویر سال | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۸

اعلام جزییات فراخوان ۲ بخش ویژه جشن تصویر سال

جزییات فراخوان بخش‌های ویژه مسابقه هجدهمین جشن تصویر سال اعلام شد.
به گزارش صبا به نقل از دبیرخانه تصویر سال، کمیسیون ملی یونسکو در ایران با همکاری جشن تصویر سال بخش ویژه «جشن جهانی نوروز» را برگزار می‌کند.
این بخش به آثار هنرمندان ایرانی در رشته‌های عکاسی، کاریکاتور و گرافیک (پوستر) با موضوع آیین‌ها و مراسم نوروز در جهان اختصاص دارد.
نوروز در ایران و افغانستان به‌منزله آغاز سال نو است و در کشورهای تاجیکستان، جمهوری آذربایجان قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، عراق، گرجستان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی همراه با برپایی جشن‌های متنوع اقوام در هر کشور است.
تعداد آثار ارسالی بخش ویژه مسابقه «جشن جهانی نوروز » در هر یک از بخش‌های عکس، کارتون و پوستر حداکثر ۱۰ اثر در نظر گرفته شده است.
شرکت در این بخش‌ها برای عموم آزاد است و شرط سنی و زمان عکس‌برداری ندارد.
با رای هیات داوران در بخش عکس، به ۱۰ اثر برگزیده، تندیس ویژه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا می‌شود و در هریک از بخش های کارتون و پوستر، پنج اثر منتخب، تندیس ویژه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.
مبلغ ورودیه‌ شرکت در بخش‌ ویژه مسابقه «جشن حهانی نوروز» برای هر یک از بخش‌های سه گانه، ۲۵ هزار تومان است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان آثار مورد نظر خود را آپلود کرد.
ارایه‌ آثار در بخش‌های عکس، پوستر و کاریکاتور می‌بایست همراه با ثبت‌نام متقاضی در سایت تصویر به‌‌صورت آپلود تصاویر با حجمی معادل حداکثر ۱۰۰ کیلوبایت (در مرحله اول برای داوری) و در ادامه برای چاپ نمایشگاهی، آپلود آثار در طول ۶۰ سانتی‌متر و در صورت مربع بودن کادر عکس در طول ۵۰ سانتی‌متر با دی پی آی ۱۵۰ و حجمی معادل حداکثر پنج مگابایت صورت گیرد.
چنانچه تصویر آپلود شده در مرحله دوم با ابعاد اعلام شده با رزولوشن ۱۵۰ بیش از پنج مگابایت شد می‌توانید روزلوشن را تا ۱۲۰ دی‌پی‌آی پایین بیاورید.
آپلود تصاویر در ابعاد اعلام شده الزامی است.
«عکاسان از نگاه عکاسان»
هجدهمین جشن تصویر سال با همکاری موسسه نشرآوران بخش ویژه «عکاسان از نگاه عکاسان» را برگزار می‌کند.
این بخش در ادامه پروژه‌ای‌ست که از سال ۸۸ آغاز شد و امسال به‌صورت یک فراخوان مسابقه برای جمع‌بندی نهایی آثار برگزیده عکاسی از لحظات تلخ و شیرین عکاسی از عکاسان در شرایط و مناسبت‌های مختلف در طول چهل و دوسال گذشته اعلام می‌شود.
هدف اصلی این پروژه ملی تصویری، ارج نهادن به حضور فرهنگی، هنری و تاریخی عکاسانی ست که نقش بسیار مهمی در ثبت لحظات ماندگار تاریخ فرهنگی واجتماعی و حتی زندگی روزمره جامعه ایرانی داشتند.
تعداد عکس‌های ارسالی در بخش مسابقه «عکاسان از نگاه عکاسان» حداکثر ۱۰ تک‌ عکس در نظر گرفته شده است.
ارایه‌ آثار در این بخش نیز می‌بایست همراه با ثبت‌نام متقاضی در سایت تصویر به‌ صورت آپلود تصاویر با حجمی معادل حداکثر۱۰۰ کیلوبایت (در مرحله اول برای داوری) و در ادامه برای چاپ نمایشگاهی، آپلود آثار در طول ۶۰ سانتی‌متر و در صورت مربع بودن کادر عکس در طول ۵۰ سانتی‌متر با دی پی آی ۱۵۰ و حجمی معادل حداکثر پنج مگابایت صورت گیرد.
چنانچه عکس آپلود شده در مرحله دوم با ابعاد اعلام شده با رزولوشن ۱۵۰ بیش از پنج مگابایت شد می‌توانید روزلوشن را تا ۱۲۰ دی‌پی‌آی پایین بیاورید.
آپلود عکس در ابعاد اعلام شده الزامی است.
شرکت در این بخش‌ برای عموم آزاد است و شرط سنی و زمان عکس‌برداری ندارد.
در این بخش با رای هیات داوران، به ۱۰ اثر برگزیده، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا می‌شود.
مبلغ ورودیه‌ بخش‌ ویژه مسابقه «عکاسان از نگاه عکاسان» ۲۵ هزار تومان است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان آثار مورد نظر خود را آپلود کرد.

مهلت ارسال آثار در همه‌ بخش‌ها تا ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۹ است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است