«سمفونی استیصال» در گالری ویستا/ چیدمانی که صدا دارد

به گزارش خبرگزاری صبا، حمیدرضا آزاد برای معرفی ایده نمایشگاهش که توانست جایزه ویستا سوم را از آن خود کند، نوشته است: «در نظر بگیریم مکانی را که تمامی صوت‌ها در آنجا گرد هم می‌آیند و در تکراری ابدی به سر می‌برند، مخاطب می‌تواند الگوهای نامنظمی از صدا، که تشکیل شده از صدای چیزهایی است که قادر به تولید صوت است را دریافت کند. در این مجموعه تلاش بر این است که تجربه حضور در مکانی فراهم شود که به واسطه صوت تاریخی بایگانی شده برای مخاطب نشر یابد، هر چند غیر خطی و هر چقدر تصنعی.»

حمیدرضا آزاد متولد ۱۳۷۲ آمل، در سال ۱۳۹۱ وارد دانشگاه هنر تهران و در رشته نقاشی مشغول تحصیل شد، دغدغه اساسی او خلق ویدئو و چیدمان است، آثار او به وقایع پیرامونی‌اش اشارت دارد که به واسطه پرداختن به اسطوره‌ها و تاریخ شمایل دیگرتری به خود می‌گیرند، روایت‌ها چند پاره و مرز میان اولویت‌هایش محو و کمرنگ می‌شوند، از جمله فعالیت‌های هنری حمیدرضا آزاد، می‌توان به چند نمایشگاه گروهی نقاشی و ویدئو اشاره کرد. او در آمل زندگی و کار می‌کند.

جایزه ویستا به ایده‌های برتر هنری تعلق می‌گیرد که آبان ماه سال گذشته بنا به رای هیات داوران، به طور مشترک به حمیدرضا آزاد و کلثوم صالحی رسید.

«سمفونی استیصال» تا ۲۸ دی ماه در گالری ویستا به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم به تماشاست و علاقمندان با رعایت همه قوانین بهداشتی می‌توانند از آن دیدن کنند.

انتهای پیام/