دیواری کوتاه‌تر از دیوار نوازندگان نیست/ مسئولان به هیچ وعده‌ای عمل نکردند | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۳
آرمین قیطاسی در گفتگو با صبا:

دیواری کوتاه‌تر از دیوار نوازندگان نیست/ مسئولان به هیچ وعده‌ای عمل نکردند

آرمین قیطاسی می گوید در چند ماه گذشته صحبت از افزایش قیمت بلیت کنسرت ها شد ولی آیا دستمزد نوازندگان هم افزایش می یابد؟

آرمین قیطاسی نوازنده، آهنگساز و رهبر ارکستر آرسنوا در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: چند اثر موسیقایی در دست انتشار دارم که این آثار در مراحل ضبط قرار دارند و به زودی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرند. همچنین مشغول ساخت و ضبط یک آلبوم بی کلام هستم و چند آلبوم باکلام با همکاری چند خواننده جوان نیز آماده کردیم که این خوانندگان با اینکه شناخته شده نیستند ولی توانایی های بسیاری دارند که قرار است با انتشار این آثار به جامعه هنری معرفی شوند.

این نوازنده از بی توجهی مسئولان به هنرمندان موسیقی در ایام کرونا گلایه کرد و افزود: متاسفانه انگار موسیقی جزو هنر این مملکت نیست و در صدا و سیما درباره ضربه هایی که به سینما و تئاتر خورده صحبت می شود ولی در هیچ شبکه ای درباره مشکلات حوزه موسیقی صحبت نمی شود و واقعا جای سوال است که چرا با موسیقی انقدر بدرفتاری می شود. از زمانیکه این بیماری شیوع پیدا کرد از سوی مسئولان قول هایی داده شد ولی به هیچ وعده ای عمل نکردند. موسیقی همان هنری است که در سال های گذشته از طریق آن سودهای بسیاری می بردند ولی بعد از کرونا آن را به حال خود رها کردند.

این آهنگساز تاکید کرد: تنها کسانی که برای این هنر دلسوزی می کنند خود هنرمندان این حوزه هستند. اگر کلاس های آنلاین نبود واقعا معلوم نبود چه بلایی سر این هنر می آمد. خوبی کلاس های آنلاین این است که هنرجو موظف به تمرین است و ساز را رها نمی کند ولی از نظر کمیت آنچنان خوب نیست زیرا استایل نوازندگی باید از نزدیک مورد بررسی قرار بگیرد و به همین دلیل استادان نمی توانند در آموزش آنلاین این موارد را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند.

وی درباره کنسرت آنلاین برای جبران تعطیلی کنسرت ها در شرایط کرونا خاطرنشان کرد: متاسفانه برای کنسرت آنلاین تجهیزات کافی نداریم و اینترنت ضعیف مشکلات را صد برابر کرده است. اینترنت انقدر ضعیف است که ما برای برگزاری کلاس های آنلاین مشکل داریم چه برسد به اینکه برای کنسرت آنلاین ۱۰۰ هزار نفر بخواهند کنسرت را ببینند مگر اینکه کنسرت را ضبط کنند و بعد آن را پخش کنند شاید در این صورت موثر باشد.

انگار موسیقی هیچ وقت مهم نبوده است

رهبر ارکستر آرسنوا افزود: بعد از اینکه کرونا تمام شود در شروع کار بسیاری از مخاطبان حمایت نمی کنند زیرا مدت زیادی است که از سالن های کنسرت دور شده اند. به نظر من در حق هنرمندان موسیقی خیلی ظلم شده است زیرا در این یک سال هیچ صحبتی از آن ها نشده است. زمانیکه این بیماری نبود از موسیقی حمایت نمی شد ولی بی توجهی به این هنر در این یک سال نشان داد که انگار موسیقی هیچ وقت مهم نبوده است. استادانی که در ارگان های دولتی نفوذ دارند باید کاری انجام دهند و من نمی دانم چرا سکوت کرده اند و پیگیری نکردن آنها سبب شده که این اتفاق ها رخ دهد.

وی در پایان گفت: به نظر من الان دیگر نمی شود کاری کرد زیرا در طول این یک سال هیچ کس دغدغه موسیقی را نداشته است و صاحبان نفوذ هم اصلا به مشکلات این حوزه توجهی نمی کنند. در چند ماه گذشته هم صحبت افزایش قیمت بلیت کنسرت ها شده است که مهم ترین سوال این است که آیا دستمزد نوازندگان هم افزایش می یابد؟ جواب خیر است زیرا تهیه کنندگان می خواهند ضررهای این یک سال را جبران کنند در نتیجه مانند همیشه هیچ دیواری کوتاه تر از دیوار نوازندگان نیست.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

اگر هنرمندان موسیقی متحد بودند مسئولان نمی‌توانستند اینگونه نادیده‌مان بگیرند

بی‌حرمتی و کم‌لطفی‌های زیادی به موسیقی می‌شود/ نگاه مسئولان باید اصلاح شود

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

دولت از تعطیلی موسیقی خوشحال هم می‌شود

هنرمندان موسیقی ماه‌هاست شغل و درآمدی ندارند/ مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند

مسئولان گوش شنوایی برای مشکلات موسیقی ندارند/ دایما خبر مهاجرت می‌شنویم

شاهد بی‌تفاوتی و سکوت مسئولان موسیقی هستیم/ فشار اقتصادی بر هنرمندان

هر روز درهای بیشتری روی هنرمندان موسیقی بسته می‌شود/ دلزده و دلگیریم

آلبوم فیزیکی منسوخ شده است/ چرخه اقتصادی موسیقی از هم پاشیده است

نوازندگان با فروش ساز زندگی خود را می‌گذرانند/ آینده نامعلوم در سایه ناامیدی

صداوسیما موسیقی دم‌دستی پخش می‌کند/ لزوم برگزاری میزگردهای تخصصی موسیقی

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000