بررسی سینمای فرهاد ورهرام در برنامه «نردبان» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴

بررسی سینمای فرهاد ورهرام در برنامه «نردبان»

در جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان»، از یک عمر فعالیت هنری فرهاد ورهرام، کارگردان پیشکسوت سینمای مستند قدردانی می‌شود.

به گزارش صبا، بیست و پنجمین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیون «نردبان» امشب روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این قسمت از برنامه با مروری بر آثار فرهاد ورهرام، کارگردان پیشکسوت سینمای مستند، سینمای او را بررسی کرده است.

در این قسمت از برنامه، برش‌هایی از فیلم مستند «تمام فصول برای یک مرد» اثری دیده‌ نشده از مهدی باقری به نمایش درمی‌آید. این فیلم مستند، پرتره‌ای از فرهاد ورهرام است و مروری بر یک عمر فعالیت سینمایی او دارد. در این فیلم که برای نکوداشت این چهره هنری تولید شده است، چهره‌های شاخصی از سینمای مستند نظیر محسن استادعلی، حسن نقاشی، مازیار مشتاق گوهری، سام کلانتری، آرش لاهوتی، یاسر خیر و … درباره این کارگردان پیشکسوت صحبت می‌کنند.

در بخش دیگری از مرور سینمای ورهرام، فیلم مستند «بازگشت دوباره» که در جشنواره حقیقت امسال به نمایش درآمد معرفی می‌شود. این اثر مستند، داستان چند نسل از یک ایل شناخته شده بختیاری و بازگشت دوباره آنان به سرزمین‌های آبا و اجدادی‌شان است، این فیلم به نوعی رجعت دوباره به فیلم «علف» اثری از مریان سی کوپر است و ورهرام سال‌ها پیش فیلم مستند «تاراز» را با همین سوژه ساخته بود.

گفتگوی تصویری با فرهاد ورهرام، حنیف شهپرراد و بابک بهرام‌بیگی بخش دیگری از این مراسم نکوداشت تلویزیونی برای این چهره سینمایی است.

گفتگو با امید بلاغتی و سید امیر موسویان و همچنین معرفی مستندهای برگزیده سال ۲۰۲۰ بخش دیگری از «نردبان» این هفته است.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است