دیدار اتفاقی با دوست خیالی و ۸ جُستار دیگر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
معرفی کتاب؛

دیدار اتفاقی با دوست خیالی و ۸ جُستار دیگر

کتاب «دیدار اتفاقی با دوست خیالی» نوشته آدام گاپنیک با ترجمه کیوان سرشته در از سوی نشر اطراف به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «دیدار اتفاقی با دوست خیالی» نوشته آدام گاپنیک با ترجمه کیوان سرشته در نوبت چاپ اول از سوی نشر اطراف منتشر شد.

آدام گاپنیک جستارنویس آمریکایی را خیلی‌ها با جستارهایی که برای نیویوکر نوشته می‌شناسند اما او در عمر حرفه‌ای‌اش سراغ قالب‌های گوناگون دیگر هم رفته است، از رمان کودکانه و خاطره‌پردازی گرفته تا نقد هنری.

گاپنیک در ۲۴ اوت ۱۹۵۶ در فیلادلفیا به دنیا آمد و در مونترآل کانادا بزرگ شد. همکاری طولانی او با نیویورکر از ۱۹۸۶ شروع شد و جستارهایی که برای این نشریه نوشت نشان از تنوع حوزه‌ علایق و تیزبینی نگاهش دارند. سال ۱۹۹۵، نیویورکر او را به پاریس فرستاد تا مدتی در این شهر بماند و جستارهایی درباره‌اش بنویسد؛ جستارهایی که بعدتر در قالب«از پاریس به ماه» گردآوری شدند. کتاب‌هایی مثل «از دریچه‌ بچه‌ها» (درباره‌ زندگی در نیویورک و مصائب بچه‌داری) و «اول، میز غذا» (درباره‌ی غذا، آشپزی و رستوران)

کنتاب «دیدار اتفاقی با دوست خیالی» شامل ۹ جستار از این نویسنده است با این عناوین: دیدار اتفاقی با دوست خیالی (نظریه‌ای در باب سرشلوغی و زندگی شهری)، دست آخر (یک شکاک به فوتبال یاد می‌گیرد دست از هراس بردارد و به این بازی عشق بورزد)، اطلاعات (اینترنت چگونه در ما نفوذ می‌کند؟)، چرا راه می‌رویم؟ (به اشتراک گذاشتن تنهایی)، صندلی راننده (تمدن با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت)، ذائقه از کجا می‌آید؟ (ارزش‌هایی که می‌خوریم)، اعتصاب فرانسوی (انقلاب برای حفظ وضع موجود)، چهره‌ها، جاها، فضاها (رنسانس تاریخ جغرافیایی)، مرد به دکتر مراجعه می‌کند (نگاه به زندگی از روی کاناپه کذایی).

این کتاب از مجموعه دوم جستار روایی این انتشارات است که پیش‌تر کتاب «نقشه‌هایی برای گم شدن» نیز از این مجموعه منتشر شده است.

کتاب «دیدار اتفاقی با دوست خیالی» در ۲۰۸ صفحه با قیمت ۴۰۰۰۰ تومان به همت نشر اطراف به همت نشر اطراف روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است