«ازدواج ممنوع» در روزهای پایانی فیلمبرداری/ می‌گفتند جعل عنوان کرده‌ای | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۴
پیمان راد به صبا گفت:

«ازدواج ممنوع» در روزهای پایانی فیلمبرداری/ می‌گفتند جعل عنوان کرده‌ای

تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «ازدواج ممنوع» از آخرین وضعیت فیلم و مشکلاتی که در شیراز با آن‌ها رو به رو بوده است، می‌گوید.

پیمان راد کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ازدواج ممنوع» که به مراحل پایانی فیلمبرداری رسیده و به صورت هم‌زمان تدوین آن انجام می شود در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره پخش این فیلم گفت: قصد داریم که بعد از پایان کار، فیلم را در وی‌ او دی‌ها و بعد تلویزیون به نمایش بگذاریم.

وی درباره اینکه چرا فیلم در سینما به نمایش گذاشته نمی‌شود، بیان کرد: فرمتی که فیلم را بر اساس آن ساخته‌ایم برای پخش در تلویزیون مناسب است مثلا حجاب‌ها کاملا رعایت شده و موضوع آن با سیاست تلویزیون همراه است.

راد درباره موضوع فیلم اظهار کرد: یک طنز اجتماعی درباره مرد متاهلی است که دست به ازدواج مجدد با دختری جوان می‌زند. این فیلم مشترکا با دادگستری برای پیشگیری از وقوع جرم ساخته شده است و نصف صحنه‌ها در دادگاه اتفاق می‌افتد.

تهیه‌کننده فیلم «به وقت طلاق» درباره مشکلاتی که در دوران کرونا برای آن‌ها پیش آمده است، عنوان کرد: خوشبختانه فیلمبرداری با رعایت کامل پروتکل‌ها انجام شد و برای کسی مشکلی پیش نیامد ولی ۳۰ درصد هزینه تولید زیاد شده بود به همین دلیل فیلم را خلوت بستیم و به جای ۴۰ نفر عوامل از ۲۰ نفر استفاده کردیم یعنی فقط مدیران و یک دستیار در صحنه حضور داشتند. در نهایت کار ما هم بیشتر شد مثلا من خودم کار طراح صحنه را هم انجام می‌دادم.

او در ادامه با اشاره به فیلمبرداری این فیلم در شیراز درباره مشکلاتی که اداره ارشاد شیراز برای فیلمبرداری پروژه به وجود آورده‌ است، خاطرنشان کرد: ما همه مجوزهای خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته و مدارک آن هم موجود است اما وقتی که در شیراز سرمایه‌گذاری کردیم اداره ارشاد آن‌جا با ما همراهی نکرد و جلوی پایمان سنگ می‌انداخت، حرفشان این بود که شما برای ساخت فیلم باید از ما مجوز می‌گرفتید، حتی نسبت به هویت من در شک بودند و می‌گفتند تو پیمان راد اصلی نیستی و جعل عنوان کرده‌ای.

این کارگردان ادامه داد: من در ۱۰ سال گذشته چهار فیلم سینمایی را در شیراز جلوی دوربین برده‌ام. ارشاد شیراز از اینکه ما به شیراز می‌رفتیم خوشش نمی‌آمد، باتوجه به هزینه‌های زیادی که بر دوش من بود و هدف من که نشان دادن هنر شیراز بود، باز هم با ما همراهی نمی‌کردند.

تهیه‌کننده فیلم «به وقت طلاق» در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ساخت مستند جدیدش با عنوان «کمو شیمیایی» اشاره کرد و گفت: مجوز فیلم دیگری با نام «کمو شیمیایی» را هم دارم که در مرحله پیش تولید است. این فیلم قرار است به سفارش بنیاد شهید ساخته شود و مجوز آن را ناجی هنر صادر کرده است.

وی در پایان از مشکلاتی که در شیراز برای تحقیقات این مستند با آن رو به رو بوده است، تاکید کرد: موضوع این فیلم سلاح خردل است که در جنگ عراق علیه ایران استفاده شده و بسیاری را جانباز شیمیایی کرده‌ است. ۲ جلسه برای دیدار با جانبازان به شیراز رفتیم که معاونت ناجی اجتماعی استان فارس با تهران تماس گرفت و گفت که این‌ها مجوز ندارند، اما از تهران گفته شد مجوز ساخت صادر شده است و ما هم کارمان را انجام دادیم. یعنی حتی این فیلم که برای بنیاد شهید بوده و کار دفاع مقدسی است، می‌گفتند نباید به شیراز بیاید.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

2 دیدگاه