هر روز درهای بیشتری روی هنرمندان موسیقی بسته می‌شود/ دلزده و دلگیریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
جاوید مجلسی در گفتگو با صبا:

هر روز درهای بیشتری روی هنرمندان موسیقی بسته می‌شود/ دلزده و دلگیریم

جاوید مجلسی می گوید موسیقیدانها در شرایط کنونی نیاز بیشتری به حمایت و توجه دارند زیرا بسیاری از آنها از صحنه دور مانده اند.

جاوید مجلسی رهبر ارکستر و آهنگساز در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا در تشریح وضعیت اهالی موسیقی در تعطیلی یک ساله فعالیت های آنها به دلیل تعطیلی کرونایی گفت: متاسفانه شرایط روز به روز برای موسیقیدان ها سخت تر می شود زیرا حدود یک سال است که هیچ کنسرتی برگزار نمی شود آنهم در شرایطی که درآمد بیشتر هنرمندان این حوزه از راه برگزاری کنسرت است.

وی افزود: من قبول دارم که شرایط برای همه سخت شده است ولی مسئولان حتی از طریق صحبت با هنرمندان به آنها دلداری نمی دهند. موسیقیدان ها در شرایط کنونی نیاز بیشتری به حمایت و توجه دارند زیرا بسیاری از آنها نمی توانند زندگی خود را بگذرانند و از صحنه دور مانده اند در نتیجه بهتر است در این شرایط بحرانی مسئولان بیشتر هوای آنها را داشته باشند.

این رهبر ارکستر درباره کنسرت های آنلاین نیز خاطرنشان کرد: شاید اگر نهادهای دولتی و مسئولان از برگزاری کنسرت های آنلاین حمایت می کردند در این یک سال شرایط بهتری برای هنرمندان موسیقی رقم می خورد زیرا می توانستند حداقل به یک درآمدی برسند. از طرف دیگر موسیقیدان ها برای دل خود کار می کنند و خیلی وقت است که جریان مستمر انتشار آلبوم مختل شده است و این منبع درآمد هم از بین رفته است. هر روز که می گذرد درهای بیشتری روی هنرمندان این حوزه بسته می شود و اگر این روند ادامه یابد تعداد هنرمندان دلزده و دلگیر بیشتر می شود و این هنر بیشتر از قبل دچار بحران می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: زمانیکه یک در بسته می شود باید با تلاش و همکاری کمک کنیم درهای دیگر را باز کنیم. یک دست به تنهایی صدا ندارد و مسئولان باید هر چه زودتر فکری کنند تا از سقوط موسیقی جلوگیری کنیم. حوزه های دیگر از جمله سینما تا حدودی در این یک سال فعالیت داشتند و مهم ترین سوال این است که سالن کنسرت با سالن سینما چه تفاوتی دارد که هنرمندان موسیقی نمی توانند کنسرتی برگزار کنند.

مجلسی در پایان گفت: امیدوارم شرایط بهتر شود تا دوباره شاهد رشد و شکوفایی موسیقی باشیم و هیچ هنرمندی را دلگیر و دور از صحنه نبینیم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

صداوسیما موسیقی دم‌دستی پخش می‌کند/ لزوم برگزاری میزگردهای تخصصی موسیقی

اگر هنرمندان موسیقی متحد بودند مسئولان نمی‌توانستند اینگونه نادیده‌مان بگیرند

بی‌حرمتی و کم‌لطفی‌های زیادی به موسیقی می‌شود/ نگاه مسئولان باید اصلاح شود

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

دولت از تعطیلی موسیقی خوشحال هم می‌شود

هنرمندان موسیقی ماه‌هاست شغل و درآمدی ندارند/ مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند

مسئولان گوش شنوایی برای مشکلات موسیقی ندارند/ دایما خبر مهاجرت می‌شنویم

شاهد بی‌تفاوتی و سکوت مسئولان موسیقی هستیم/ فشار اقتصادی بر هنرمندان

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است