همایش «رسانه و مکتب سلیمانی» برگزار می‌شود/ تدارک ۲ جشنواره در معاونت صدا

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، حمید شاه آبادی معاون سیما و رییس ستاد رسانه‌ای مکتب حاج قاسم سلیمانی درباره برنامه‌های صداوسیما در سالگرد شهادت آن شهید سرافراز گفت: با توجه به ویژگی‌های شخصیتی، جایگاه و طراز حاج قاسم سلیمانی برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت ایشان در تعامل با دیگر نهادها برنامه‌ریزی منسجمی صورت گرفته و برنامه‌هایی نیز تهیه و تولید شده است.

معاون سیما درباره اهمیت تشکیل ستاد رسانه ای مکتب حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: بعضا کشورهایی که قهرمانی هم ندارند از نداشته‌های خود اسطوره می‌سازند در حالی که با وجود چنین اسطوره‌هایی در کشور و باتوجه به ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم باید تلاش شود از منش، سلوک و طرز فکر این قهرمان ملی الهام گرفته و رفتار سیاسی، اجتماعی، فردی و مدیریتی او به عنوان الگو در جامعه ساری و جاری شود.

رییس ستاد رسانه‌ای مکتب حاج قاسم سلیمانی افزود: با دستور رییس سازمان صداوسیما در چند ماه گذشته ستاد رسانه‌ای مکتب حاج قاسم سلیمانی با هدف هماهنگی و هم افزایی بین بخشی و فرابخشی فعالیت خود را در سه سطح آغاز کرده است. در سطح نخست، شورای سیاستگذاریِ ستاد، متشکل از نمایندگان قوای سه گانه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مکتب شهید سلیمانی و دیگر نهادهای مرتبط تشکیل و درباره مباحث و سیاست‌های کلی ستاد بحث و تبادل نظر صورت گرفت. در سطح دوم و با حضور نمایندگان معاونت‌های محتوایی صداوسیما، هماهنگی‌های رسانه‌ای انجام گرفت و در نهایت در سطح سوم و با حضور شبکه‌های سیما سیاست‌های مدون شده پیگیری و برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل آمد.

شاه آبادی تصریح کرد: با توجه به فراگیری طیف‌های مختلف مخاطبان صداوسیما و در نظر داشتن گرایش‌های مختلف فرهنگی و سیاسی و از سوی دیگر به دلیل ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی و مقبولیت و محبوبیت وی در بین اقشار و سلایق مختلف، در امر برنامه‌سازی به کیفیت تولید و ساخت برنامه‌ها، اهتمام ویژه‌ای شد تا بر بازنمایی و انعکاس ظرفیت‌های مردمی سردار دل‌ها پرداخته شود.

پخش بیش از 50 مستند و ویژه برنامه از شبکه‌های سراسری سیما

معاون سیما درباره اقدامات ستاد رسانه‌ای مکتب حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: شبکه های سیما، پخش 20 قسمت کار کوتاه از اقوام مختلف و 20 قسمت کار کوتاه از ملیت‌های گوناگون با موضوع ابراز احساسات به حاج قاسم تولید و پخش نماهنگ‌های فاخر و همچنین کارهای داستانی کوتاه را در دستور کار خود دارند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات اختصاصی شبکه‌های سیما در ایام منتهی به نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم گفت: حدود 31 قسمت مستند ویژه با عناوینی همچون «قصه از اینجا آغاز شد»، «قاسم»، «سردار صلح»، «مردی به نام مردم»، « حدیث بندگی»، «سردار سلیمانی؛ رفیق عزیز ما»، «قاسم هنوز با ماست» و «نقش آمریکا در ترور چهره‌های شاخص» تولید شده و آماده پخش است.

شاه آبادی اظهار کرد: 26 قسمت ویژه برنامه از 8 شبکه سراسری تحت عناوینی همچون «روایت حبیب» با حضور چهره‌های شاخص و بین المللی مقاومت، «سردارکرار»، «راز»، نقش مهمان …، 3 نماهنگ ویژه، 5 کار کوتاه داستانی و تولید 2 «کمیک موشن» با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی توسط مرکز پویانمایی صبا تولید و آماده پخش از شبکه های سیما است.

به گفته رییس ستاد رسانه ای مکتب حاج قاسم سلیمانی، گفت‌وگوی اختصاصی با مراجع عظام تقلید، علما، پزشکان، ورزشکاران و هنرمندان و دیگر گروه‌های مرجع، طراحی و اجرای پویش ویژه کودکان با عنوان «قهرمان من» در شبکه پویا، طرح پویش ایرانیان خارج از کشور در شبکه جهانی جام جم با موضوع مکتب شهید سلیمانی، از دیگر مواردی است که در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی از سوی ستاد رسانه ای مکتب حاج قاسم برای پخش، پیش بینی شده است.

وی همچنین از انتخاب شعار «مرد میدان» در شبکه‌های مختلف سراسری و استانی و شبکه‌های رادیویی و همچنین طراحی پویش «مرد میدان» در معاونت فضای مجازی سازمان خبر داد و گفت: در این پویش تلاش شده است ابراز عشق و ارادت مردم به حاج قاسم در قالب فراخوان ارسال پیامک، عکس و فیلم برای پخش از شبکه‌های پُرمخاطب سیما تجلی یابد.

296 ویژه برنامه سالگرد شهادت و برگزاری دو جشنواره در معاونت صدا

شاه آبادی همچنین درباره اقدامات سایر معاونت‌های صداوسیما گفت: شبکه رادیویی «مقاومت» از اول دی ماه با موضوع سالگرد شهادت حاج قاسم آغاز به کار کرده و قرار است دیگر شبکه‌های رادیویی در مجموع با 579 برنامه، 107 عنوان و به مدت 251 ساعت به موضوع سالگرد شهادت سردار سلیمانی بپردازند که از این تعداد، 296 برنامه، به صورت ویژه به مناسبت شهادت سردار دل‌ها خواهد پرداخت.

وی به برگزاری 2 جشنواره به همت معاونت صدا نیز اشاره و تصریح کرد: نخستین جشنواره سردار مقاومت و رادیو با عنوان «نشان سلیمانی» به منظور گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در رادیو نمایش برگزار و آثار تولیدی در 2 بخش حرفه ای و مردمی مورد داوری قرار گرفت و برگزیدگان در روزهای آتی معرفی خواهند شد. همچنین جشنواره ملی نویسندگی «مرد میدان» – یادواره سرداردل‌ها – ۱۳ دی‌ماه مصادف با سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در بخش‌های خاطره، دلنوشته، شعر و داستانک از سوی رادیو فرهنگ با همکاری مجموعه کتابشهر ایران برگزار می‌شود.

تولید بیش از 2000 اثر در نخستین یادواره تولیدات رسانه ای مراکز استان ها

معاون سیما از تولید بیش از 2 هزار اثر توسط مراکز صداوسیمای استان‌ها برای حضور در نخستین یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در بخش‌های فضای مجازی، صدا، سیما، خبر، پژوهش و موسیقی و سرود خبر داد و اظهار کرد: شبکه‌های استانی١٠٠ عنوان اثر مرتبط با سالگرد حاج قاسم سلیمانی شامل ۳۰ عنوان مستند، ۸ عنوان پویانمایی، یک فیلم داستانی بلند، ٣ عنوان فیلم کوتاه و ۱۴ عنوان نماهنگ، ۲۰ موشن گرافیک و ١٠ عنوان میان برنامه را برای پخش از شبکه‌های ملی و استانی آماده کرده است.

هزار و 277 دقیقه برنامه و گزارش خبری در شبکه خبر 

شاه آبادی درباره پوشش برنامه‌های معاونت سیاسی نیز گفت: در این معاونت رویدادها و وقایع مرتبط با سالگرد شهادت و بازخوانی وقایع سال گذشته درباره شهادت سردار دل ها پوشش حداکثری خواهد داشت. شبکه خبر یک هزار و 277 دقیقه برنامه در قالب خبر، تفسیر، گزارش، گفت و گو، مستند گزارش، ترکیبی، مستند، ویدیو کلیپ، فتوکلیپ، نماهنگ و وله را ویژه ایام سالگرد شهادت سردارشهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص داده است.

معاون سیما ادامه داد: خبرگزاری صداوسیما، باشگاه خبرنگاران و خبر رادیو بیش از دویست گزارش و خبر و اداره کل اخبار خارجی نیز با انعکاس گزارش از کشورهای مختلف درباره خدمات شهید و محکومیت ترور تولید کرده است.

وی تولید 64 برنامه به همت اداره کل برنامه های سیاسی مرتبط با سالگرد شهادت را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد.

برگزاری همایش «رسانه و مکتب سلیمانی»  

رییس ستاد رسانه‌ای مکتب حاج قاسم سلیمانی همچنین از برگزاری نخستین همایش «رسانه و مکتب سلیمانی» از سوی دانشگاه صداوسیما خبر داد و گفت: این همایش با حضور شخصیت‌های علمی کشور در عرصه رسانه دیپلماسی عمومی و جنگ نرم 14 و 15 دی ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: نظر به اهمیت برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس و همرزمانشان، نهادها و سازمان‌های فرهنگی و مردمی، صداوسیما را در هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن این مراسم یاری می‌کنند به طوری که از تولیدات سازمان اوج، حوزه هنری، بسیج، بنیاد مکتب شهید سلیمانی و … در این ایام استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/