دبیر جشنواره «کن»: سالن‌های سینما همچنان زنده‌ هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۹

دبیر جشنواره «کن»: سالن‌های سینما همچنان زنده‌ هستند

دبیر جشنواره کن معتقد است از ابداع سینما تا به امروز بارها سالن های سینما از رونق افتاده اند اما آنها همچنان زنده هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبا، به مناسبت ۱۲۵ ساله شدن اولین نمایش عمومی یک فیلم تجاری در سینما در روز ۲۸ دسامبر (۸ دی)، تیری فرمو دبیر جشنواره کن و همینطور دبیر موسسه فیلم لومیر در ستون مهمان نشریه سینمایی «ورایتی» این روز را گرامی داشته است.

در بخشی از این مقاله، تیری فرمو درباره وضعیت این روزهای سالن های سینما می نویسد: ۱۲۵ سال پیش سالن های سینما برای نمایش فیلم ها بوجود آمدند و امروز مردم در حال آفرینش تازه این سینماها هستند. این حضور مردم است که جادوی سینماها را به ارمغان می آورد. در مقایسه با ادیسون، برادران لومیر این حس خوب را داشتند که بدانند مردم می خواهند با هم جمع شوند تا در احساسات عمومی شریک هم شوند.

فرمو می افزاید: از دهه ۵۰ میلادی به این طرف، تلویزیون به وجود آمد، سالن های سینما در طی این سالها در آزمون های زیادی حضور داشته؛ بارها سینماها از رونق افتاده و مرده اند اما آنها همچنان زنده اند و مردم هم مشتاق تجربه های جمعی هستند.

دبیر جشنواره کن که به نظر می رسد از وضعیت فعلی نمایش فیلم ها ناراحت است، در پایان می گوید: کی دوباره همدیگر را خواهیم دید؟ می خواهیم زودتر سینماها به حالت قبل برگردد، ما می خواهیم به سینماهایی برگردیم که در آن هیچ دکمه «مکثی» وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است