«مامان‌ها» به سراغ بچه‌های تنهای دهه ۹۰ رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰

«مامان‌ها» به سراغ بچه‌های تنهای دهه ۹۰ رفت

برنامه «مامان‌ها» با اجرای منصوره مصطفی زاده در قسمت جدید به معضل کودکان تنها و تک فرزند دهه نود می‌پردازد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی برنامه، برنامه «مامان‌ها» امروز یکشنبه هفتم دی ماه به کودکان دهه نود می‌پردازد که بیشتر از همسن و سالانشان با بزرگترها همنشین شده‌اند.

خانواده‌ها در دهه‌های پیش، تعداد فرزندان بیشتری داشتند در حالیکه امروز اکثر خانواده‌ها به سمت تک فرزندی رفته‌اند.

همچنین پیش از این خانواده‌ها با اقوام و خویشاوندان خود ارتباط گسترده‌تری داشتند و بچه‌ها اگر هم تک فرزند بودند، می‌توانستند با کودکان فامیل و آشنا همبازی شوند.

طی یک سال گذشته کرونا هم مزیدی بر علت شد تا مهدکودک‌ها، مدارس و کلاس‌های خصوصی هم تعطیل شود و کودکان بیشتر وقت خود را با خانواده و پدر و مادرهای‌شان بگذرانند و به این ترتیب کودکان دهه ۹۰ بیشترین تعاملشان با بزرگترها انجام می‌شود که این موضوع می‌تواند آسیب‌های فردی و اجتماعی مختلفی هم در سنین کودکی و هم در بزرگسالی به همراه داشته باشد.

برخی تجربه‌ها از جمله اجتماعی شدن، کودکی کردن و برقراری ارتباط با دیگران در همین سنین کودکی حاصل می‌شود و در نبود آنها آسیب‌ها و بحران‌هایی برای کودک بوجود می‌آید.

برنامه امروز «مامان‌ها» با اجرای منصوره مصطفی زاده از مادرانی که با چنین معضلی مواجه هستند، دعوت کرده است تا به واکاوی آن بپردازد و راهکارهایی را هم برای حل آن پیشنهاد دهد.

این برنامه امروز ساعت ۱۷:۲۰ به تهیه‌کنندگی مجتبی حسینی، کارگردانی سعید ابراهیمی و سردبیری سیدمیلاد ناظمی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است