«زیبایی شناسی و سینما» در شبکه چهار | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱

«زیبایی شناسی و سینما» در شبکه چهار

«شب سينما» از مجموعه شب های هنر، يازدهمين نشست خود را به موضوع «زيبايي شناسي و سينما» اختصاص خواهد داد.

به گزارش خبرنگار «صبا»؛ در این برنامه که چهارشنبه ۲۸ آبان از شبکه ۴ پخش خواهد شد، مسعود فراستی میزبان جواد کریمی، پژوهشگر فلسفه و زیبایی شناسی خواهد بود.

با شنیدن اصطلاح زیبایی شناسی بی شک دورنمای وسیعی از مسائل و مباحثی به ذهن خطور می کند که می تواند شاخه های مختلفی را از ارتباط میان فلسفه و هنر شامل شود. زیبایی شناسی یکی از پنج رشته کلاسیک فلسفه محسوب می گردد که بدنبال درک امر زیبا یا هنر بر می آید و به ادراک حسی، معیار ذوق، بحث لذت و سودمندی حسی می پردازد.
سینما نیز به عنوان جدیدترین هنر مورد ارزیابی زیبایی شناسان قرار می گیرد و می توان تاریخ این ارزیابی را از روزهای آغازین سینما در نظر گرفت.
زیبایی شناسی سینمایی و نه فلسفی، سینما را به مثابه هنر می نگرد و با معیارهای هنری بررسی می کند، و بررسی فرمی اثر سینمایی یکی از وجوه قالب و مهم اینگونه از ارزیابی ها قلمداد می گردد.

«شب سینما» که به صورت تخصصی به مفاهیم سینما می پردازد امشب با حضور جواد کریمی، پژوهشگر فلسفه و زیبایی شناسی به زیبایی شناسی در سینما می پردازد.
«شب سینما» پنجمین شب از « شب های هنر» با محوریت بررسی مفاهیم تخصصی سینما و نقد آنها، به تهیه کنندگی سلمان وکیلی ،هر چهار شنبه شب ساعت ۲۳ به صورت زنده از شبکه چهارسیما پخش می شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است