مستند «خودکار» در فیلیمو عرضه شد/ روایت زندگی پدر نوشت‌افزار ایران | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶

مستند «خودکار» در فیلیمو عرضه شد/ روایت زندگی پدر نوشت‌افزار ایران

مستند «خودکار» که داستان زندگی علی اکبر رفوگران است، در فیلیمو عرضه اینترنتی شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی خانه مستند، مستند «خودکار» به کارگردانی محمد ثقفی و گویندگی نصرالله مدقالچی در فیلیمو عرضه اینترنتی شد.

مستند «خودکار» داستان زندگی علی اکبر رفوگران است که از جوانی مانند خودکار کار کرده و حالا در دهمین دوره عمر خود به عنوان پدر نوشت‌افزار ایران و بنیان‌گذار کارخانه بیک در کشور شناخته می‌شود.

«خودکار» یک مستند پرتره درباره زندگی علی‌اکبر روفوگران پدر نوشت افزار ایران است. کسی که برای اولین بار خودکار بیک و مداد سوسمار نشان را در ایران تولید کرد. کارآفرینی که یک زندگی بسیار پرفراز و نشیبی را قبل و بعد از انقلاب داشته است و بعد از آنکه کارخانه‌اش در اوایل دهه ۷۰ دچار مشکل می‌شود، دوباره تولید را چند سال بعد شروع می‌کند و اساسا کلمه خودکار اصطلاحی است که ایشان روی این نوشت‌افزار جدید در دهه ۴۰ می‌گذارد.

در مستند «خودکار» به تمامی سوالات و مجهولات ذهنی مردم درباره برند «بیک» از جمله اینکه این محصول از کجا آمده است؟،آیا در حال حاضر تولید می‌شود؟ و سرنوشت آن چه شد؟ پاسخ داده شده است.

تمام حرف مستند این است که رفوگران یک نفر از آدم‌هایی است که در این مملکت با وجود صدها مشکل و گرفتاری فراوان که در آن کودتا، انقلاب، جنگ و تحریم و هرگونه مشکل و گرفتاری که می‌توان برای یک مملکت تصور کرد، دیده اما ایستاده و برای مملکت کار کرده است.

مستند «خودکار» برای اولین بار در سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در بخش کارآفرینی به نمایش در آمد و موفق به کسب جایزه سوم این بخش شد.

مخاطبان می‌توانند این اثر را در سامانه فیلیمو تماشا کنند.

مستند «خودکار» که تهیه کنندگی عطا پناهی تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است