امسال بیش از ۱۱ میلیون نفر از موزه‌های ترکیه بازدید کرده‌اند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶
بصورت مجازی؛

امسال بیش از ۱۱ میلیون نفر از موزه‌های ترکیه بازدید کرده‌اند

در سال 2020 با وجود بسته بودن اغلب موزه ها در ترکیه بیش از 11 میلیون نفر از موزه های این کشور به صورت مجازی بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از دیلی صباح، در کشور ترکیه در سال ۲۰۲۰ بسیاری از موزه‌ها به علت بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ یا بسته بودند یا با محدودیت هایی مواجه بودند. وزارت فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه نیز برای حل این مشکل به دوستداران هنر و علاقمندان به تاریخ اجازه داد با استفاده از پلتفرم مجازی این وزارت خانه از موزه های این کشور استفاده کنند.

مقامات ارشد فرهنگ و گردشگری ترکیه در این هفته اعلام کردند از زمان راه اندازی این پلتفرم در ماه مارس امسال در حدود ۱۱٫۵ میلیون نفر به صورت مجازی از ۳۲ موزه و مکان تاریخی این کشور بازدید کرده‌اند.

وزارت خانه فرهنگ و گردشگری ترکیه در پایان ماه مارس پس از آغاز شیوع بیماری کووید-۱۹ که صنعت گردشگری این کشور را به شدت تحت‌تاثیر قرار داده بود، از پورتال دیجیتال موزه‌ها و مکان های تاریخی این کشور رونمایی کرد.

مهمت نوری ارسوی وزیر فرهنگ ترکیه در مراسم گشایش موزه «تارسوس» به میزان بازدید مخاطب ها از این پلتفرم دیجیتال اشاره کرد و گفت: از ۳۲ موزه برجسته و مکان باستانی کشور ما می توان در یک محیط مجازی بازدید کرد، ما این خدمات را در تارنمای virtualmuze.gov.tr که تا به امروز میزان بازدید کننده هایش به حدود ۱۱٫۵ میلیون نفر رسیده، ارائه می کنیم.

از شاخص ترین موزه های مجازی کشور ترکیه می توان به موزه باستان شناسی گوبکلی‌تپه که از آن به عنوان قدیمی ترین معبد دنیا که در استان جنوب شرقی شانلی‌اورفه قرار دارد و همینطور موزه جنگ استقلال و موزه تمدن آناتولی اشاره کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است