پروژه های «عکس اولی ها» و «داور اولی ها» برگزار می شود/ رویدادی با اهداف آموزشی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
احسان رأفتی در گفتگو با صبا خبر داد:

پروژه های «عکس اولی ها» و «داور اولی ها» برگزار می شود/ رویدادی با اهداف آموزشی

احسان رأفتی مدیر «دوربین.نت» از برگزاری دو پروژه «عکس اولی ها» و «داور اولی ها» خبر داد.

احسان رأفتی دبیر جشنواره و نمایشگاه عکس «دوربین. نت» در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی صبا از برگزاری رویداد تازه ای با محوریت آموزش و هدایت عکاسان و داوران رویدادهای عکاسی خبر داد و گفت: این رویداد با عنوان «عکس اولی ها» و «داور اولی ها» با هدف حمایت و هدایت عکاسان جوان و کم تجربه، آموزش و راه اندازی بستر مناسب برای عرضه و انتشار عکس، کمک به عکاسان جوان برای ورود به دنیای حرفه ای برگزار می شود.

رأفتی با اشاره به شهرت جشنواره «دوربین.نت» به عنوان دروازه ای برای ورود عکاسان به دنیای حرفه ای بیان کرد: با توجه به این که «دوبین.نت» به عنوان دروازه ورود عکاسان به جامعه حرفه ای عکاسی شهرت یافته است، تصمیم گرفتیم رویدادی را با تمرکز بر همین نکته و به منظور آموزش عکاسان و داوران عکاسی به صورت سالانه و مداوم برگزار کنیم.

وی با اشاره به رایگان بودن حضور علاقه مندان به عکاسی در این رویداد یادآور شد: حضور عکاسان در این رویداد رایگان است و بابت کارگاه ها و کلاس های آموزشی هم هیچ پولی به استادان پرداخت نمی شود اما برخی از هزینه های برگزاری این نمایشگاه از جمله هزینه چاپ عکس ها را «دوربین.نت» پرداخت خواهد کرد.

رأفتی با بیان این که این نمایشگاه در ۵ شهر کشور نیز به نمایش درخواهد آمد، توضیح داد: پس از ثبت نام علاقه مندان به حضور در این رویداد، شهرهایی که بیشترین متقاضی را داشته باشند، برای برگزاری نمایشگاه انتخاب خواهند شد.

به گفته مدیر نمایشگاه «دوربین.نت» کسانی که تاکنون هیچ نمایشگاهی به صورت گروهی و انفرادی برگزار نکرده اند و عکاسانی که تاکنون در هیچ رویداد عکاسی، تجربه داوری نداشته اند، می توانند در این رویداد شرکت کنند.

وی افزود: در پروژه اول که مربوط به «عکس اولی ها»ست، علاقه مندان بعد از آموزش های اولیه شامل برگزاری کارگاه های متنوع می توانند اولین نمایشگاه عکس خود را به صورت گروهی برگزار کنند و در پروژه دوم عکاسان باتجربه تری که تا به حال در هیچ هیات انتخاب و داوری عکسی حضور نداشتند، پس از آموزش های اولیه و جلسات توجیهی، عکس های مناسب را برای نمایشگاه گروهی «عکس اولی ها» انتخاب می کنند.

احسان رأفتی در پایان با بیان این که فراخوان این رویداد آماده انتشار است و به زودی منتشر می شود، درباره زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه «عکس اولی ها» اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است