«دف؛ نوای رحمت» متعلق به مردم است/ جشنواره ای برای موسیقی اقوام

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی «سپهر سوره هنر»، مهدی احمدی مدیر هنری نهمین جشنواره بین المللی «دف؛ نوای رحمت» با اشاره به تلاش این رویداد برای گردهمایی موسیقی اقوام مختلف کشور در یک فضای فرهنگی و هنری بیان کرد: در این دوره تلاش کرده ایم موسیقی اقوام مختلف کشور در جشنواره حضور داشته باشند و بهتر و بیشتر معرفی شوند. ضمن اینکه مردم نیز در این رویداد حضور دارند و همیشه سعی کرده ایم اجراها در اماکن و فضاهای عمومی برگزار شود تا همه مردم و علاقه مندان بتوانند از برنامه ها لذت ببرند و استفاده کنند چرا که «دف؛ نوای رحمت» جشنواره ای متعلق به عموم مردم و موسیقی اقوام مختلف است.

وی با بیان این که همنوازی نوازندگان دف در آیین «آوای دوست» بدون تمرین قبلی و در لحظه اتفاق می افتد، درباره گروه «قوالی» توضیح داد: گروه «قوالی» در این جشنواره، بر موسیقی افغان، پاکستان و هندوستان تاکید دارند. این گروه موسیقی عرفانی به دلیل این که با موسیقی مذهبی و مولودی خوانی مرتبط است، به جشنواره دعوت شده و در بخش جنبی اجرا می کند.

احمدی با ارزیابی آثار این دوره از جشنواره بیان کرد: آنچه به دبیرخانه فرستاده شده از نظر کمی و کیفی نسبت به دوره های گذشته رشد داشته است اما به طور کلی باید صبر کنیم و ارزیابی جشنواره را به بعد از برگزاری موکول کنیم.

نهمین جشنواره بین المللی «دف؛ نوای رحمت» به همت حوزه هنری استان کردستان و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر 22 تا 25 مرداد ماه در شهر سنندج در حال برگزاری است. امین مرادی مدیریت، مهدی احمدی دبیری هنری و کژوان ضیا الدینی دبیری علمی این رویداد را برعهده دارند.

انتهای پیام/