اشکان خطیبی و علیرضا خمسه در شب یلدا قصه می‌گویند

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، احیای سنت ارزشمند قصه‌گویی و آیین‌های سنتی شب یلدا به عنوان یک میراث معنوی ایرانیان از جمله اهدافی است که کانون با اجرا و تولید قصه‌های جذاب برای کودکان و برپایی جشنواره‌های قصه‌گویی به دنبال آن است.

کانون در همین زمینه قرار است با انتشار دو قصه از مجموعه «چهل قصه» که هنوز مجموعه آثار آن به‌صورت کامل به بازار عرضه نشده است، شب یلدای کودکان ایرانی را شیرین‌تر کند.

بر همین اساس از ساعت 19 روز 30 آذر 1399 ابتدا «هدیه کریسمس» برای نخستین بار با اجرای اشکان خطیبی و در ساعت 20 همین روز نیز قصه «مزدکار» با اجرای علیرضا خمسه به‌طور کامل در صفحه انجمن قصه‌گویی در اینستاگرام به نشانی @ghesehgouee بارگذاری و به مخاطبان فارسی‌زبان هدیه می‌شود.

مجموعه «چهل قصه« بازنویسی منتخبی از قصه‌های کهن، افسانه‌ها و روایت‌های آشنا برای همه اعضای خانواده است که به همت انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه و از سوی هنرمندان نام‌آشنا و قصه‌گویان منتخب کانون از سراسر کشور اجرا شده است.

پیش از این، انجمن قصه‌گویی 2 قصه دیگر این مجموعه را هم‌زمان با عید نوروز 1399 با عنوان‌های قصه‌ «خروسک پریشان» -ویژه خردسالان- با روایت‌گری سارا روستاپور (خاله سارا) مجری  برنامه‌های کودک تلویزیون و «شاهزاده خوشبخت» -ویژه نوجوانان- با روایت‌گری الهام دارابی در صفحه سایت پیک امید کانون به نشانی omid.kpf.ir منتشر کرده بود.

«چهل قصه»، مجموعه‌ای از قصه‌های بازنویسی‌شده کهن، مثل‌ها و متل‌ها همراه با راهنمای قصه‌گویی در چهار مجلد، دی 1399 از سوی انجمن قصه‌گویی منتشر و در فروشگاه‌های کانون و محصولات فرهنگی عرضه شود.

انتهای پیام/