علی عباسی «هملت» را کارگردانی می‌کند/ یک اقتباس دیوانه وار و خونین از شکسپیر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۱

علی عباسی «هملت» را کارگردانی می‌کند/ یک اقتباس دیوانه وار و خونین از شکسپیر

علی عباسی کارگردان ایرانی مقیم دانمارک و سوئد در سومین فیلم بلندش به سراغ یک اقتباس دیوانه وار از «هملت» اثر شکسپیر می رود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، نائومی راپاس که در دنیا به واسطه حضور در نقش لیزبت سالاندر در سه گانه «ملنیوم» شناخته می شود، به عنوان بازیگر نقش اصلی اقتباس علی عباسی کارگردان سوئدی-دانمارکی-ایرانی فیلم تحسین شده «مرز» انتخاب شد.

فیلم جدید عباسی اقتباسی از «هملت» اثر ویلیام شکسپیر است.

عباسی اولین فیلم بلندش را در سال ۲۰۱۶ با نام «شلی» ساخت که به بخش پانوراما جشنواره برلین راه پیدا کرد او پس از آن فیلم «مرز» را کارگردانی کرد که جایزه نگاه نو جشنواره کن ۲۰۱۸ را از آن خود کرد.

کارگردان ایرانی-سوئدی در اقتباس «هملت» با تهیه کننده های فیلم «مرز» همکاری مجدد می کند.

طبق جدول زمانبندی، بخش اصلی فیلمبرداری فیلم «هملت» در پاییز ۲۰۲۱ صورت می گیرد.

نائومی راپاس در واکنش به این انتخاب، از پروژه «هملت» به عنوان یک کار رویایی یاد کرد، او گفت که از کودکی رویای بازی در این نقش را داشته است.

علی عباسی کارگردان فیلم نیز با اشاره به دانمارکی بودن شخصیت هملت گفت: ویلیام شکسپیر هملت را از ما دزدید و اکنون نوبت ماست که آن را برگردانیم و چنان نسخه دیوانه وار و خونینی بسازیم که او دوباره به گور خود برگردد، بگذارید هملت دوباره بزرگ شود.

سیون نویسنده ایسلندی فیلمنامه این پروژه را نوشته است. سیون یکی از برجسته ترین نویسنده ها و شاعرهای ایسلند است که یک بار در سال ۲۰۰۱ برای ترانه فیلم «رقصنده در تاریکی» فون تریه نامزد جایزه اسکار شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است