«در جستجوی زمان از دست رفته» پس از ۱۸ سال/ جشنواره آنلاین هم بد نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
همگام با جشنواره سینماحقیقت-5

«در جستجوی زمان از دست رفته» پس از ۱۸ سال/ جشنواره آنلاین هم بد نیست

کارگردان مستند «در جستجوی زمان از دست رفته» از تلاش برای پیدا کردن دوستانش و ساخت مستندی در این باره می‌گوید.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، «در جستجوی روزهای از دست رفته» اثری از محمدصادق سمیعی‌فر که در بخش «مسابقه ملی» چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور دارد. سمیعی‌فر در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره روایت این مستند گفت: «در جستجوی زمان از دست رفته» درباره چند تن از دوستان من است که از بچگی با هم بزرگ شدیم، در دوره دبیرستان و تحصیل در رشته تجربی با هم درس خواندیم ولی من بعد از آن برای تحصیل در رشته تئاتر از شهرمان رفتم و حدود ۱۸ سال نبودم. وقتی برگشتم این دغدغه برای من پیش آمد که دوستانم در چه وضعیتی قرار دارند، چه می‌کنند و چه اتفاقی برایشان افتاده است که در نهایت با شرایط خوبی مواجه نشدم و همین امر باعث شد موضوع این مستند شکل بگیرد.

وی از علت شباهت نام مستند با یک کتاب فرانسوی نوشته مارسل پروست اظهار کرد: خالق نام «در جستجوی روزهای از دست رفته» مارسل پروست نویسنده کتاب است و من این اسم را خلق نکرده‌ام ولی این اسم چون به فضای فیلم نزدیک بود استفاده کردم و هنوز این رمان را نخوانده‌ام.

این کارگردان درباره استقبال مردم از اکران آنلاین مستندش بیان کرد: هنوز اطلاعی از تعداد بازدیدکنندگان مستند ندارم ولی چند تن از دوستان و اطرافیانم با من تماس گرفتند که تا به الان خروجی مثبتی از آن‌ها دریافت کرده‌ام و نظر لطفشان بوده است.

سمیعی‌فر درباره برگزاری آنلاین جشنواره «سینماحقیقت» عنوان کرد: در شرایط کرونایی آنلاین برگزار شدن جشنواره ایده خوبی بود. در همه کشورهای دنیا قبل از کرونا هم این اتفاقات افتاده و به نظر من این شیوه، از شیوه نمایش در سالن خیلی بهتر است و حتی اگر کرونا هم برود، ماندگاری برگزاری آنلاین در کنار جشنواره فیزیکی ایده خوبی خواهد بود.

وی در پایان درباره نگرانی از کپی شدن فیلمش در شرایط اکران آنلاین تاکید کرد: فکر می‌کنم اهالی جشنواره این دغدغه‌ها را تا حدودی حل کرده‌اند و امیدواریم اتفاق نیفتد ولی اگر هم افتاد، نمی‌شود کاری کرد. برگزاری آنلاین جشنواره تا به الان آزمون و خطایی بوده است و امیدوارم بعد از پایان به نتیجه مطلوب برسد.

عوامل این مستند ۵۴ دقیقه‌ای عبارتند از کارگردان: محمدصادق سمیعی‌فر، فیلمبردار: جبار نگهبان، تدوین: مجتبی لرستانی، با حضور: مهدی حق دوست، سجاد حق دوست، محسن نگهبان، حامد راهپیما، عباس محمدی و…

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است