«از سرنوشت» سرمایه تلویزیون است/ آغاز تولید فصل چهارم در سال ۹۹ | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۸
مدیرگروه فیلم و سریال شبکه دو مطرح کرد:

«از سرنوشت» سرمایه تلویزیون است/ آغاز تولید فصل چهارم در سال ۹۹

نشست خبری سریال «از سرنوشت» روز چهارشنبه 26 آذر به صورت مجازی در روابط عمومی سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نشست خبری سریال «از سرنوشت» به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان روز چهارشنبه ۲۶ آذر با حضور بازیگران و سازندگان اثر به صورت مجازی در روابط عمومی سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

قبل از برگزاری نشست عوامل سریال به تماس‌های مردمی با روابط عمومی سازمان صداوسیما پاسخ دادند.

محمدرضا خردمندان کارگردان فصل سوم «ار سرنوشت» در ابتدا عنوان کرد: در ابتدا لازم است از همه دوستانم در این سریال تشکر کنم. بازخوردهای خوبی از مخاطبان گرفتیم و برای من به شخصه بسیار جالب بود که تعداد زیادی از تماس‌ها از سوی نوجوانان بود. یکی از برگ‌های برنده سریال ما ارتباط برقرار کردن با نوجوانان؛ گروه سنی‌ای که امروزه کمتر تلویزیون نگاه می کنند، بود.

وی ادامه داد: فصل سوم که با تاخیر پخش شد ادامه ۲ فصل گذشته بود البته فاصله بین فصل اول و دوم با سوم برای من خوشایند نبود اما موفق شدیم مخاطبان را جذب کنیم و فکر می کنم بیشتر از فصل اول و دوم مخاطب داشتیم.

دارا حیایی بازیگر نقش «هاشم» در این سریال بیان کرد: یک نکته‌ای که من در تماس‌ها دقت کردم این بود که مخاطبان سریال دوست دارند فصل‌های بعدی این سریال ساخته شود و آن را ببینند. این برای من بازیگر یک نوع دلگرمی است.

کیسان دیباج بازیگر نقش «سهراب» در این مجموعه درباره تماس‌های مردمی عنوان کرد: خداراشاکرم جوان‌ها و نوجوان‌ها با این سریال ارتباط برقرار کردند. مردم در تماس‌های مردمی می پرسیدند این سریا ادامه دار است یا نه. خوشحالم توانستیم مخاطبان را جذب کنیم.

فاطیما بهارمست دیگر بازیگر «از سرنوشت» درباره تماس‌های مردمی گفت: گروه‌های سنی مختلف مخاطب این سریال بودند. من با بچه چهار ساله تا خانم ۶۵ ساله صحبت کردم و خوشحالم سریال دیده شده است.

مونا کرمی بازیگر «از سرنوشت» نیز در سخنانی کوتاه مطرح کرد: لازم می‌دانم از مهر و محبت مردم که در تماس‌ها به ما ابراز داشتند، تشکر می‌کنم.

کارگردان فصل سوم «از سرنوشت» در پاسخ به این پرسش که آیا فصل چهارم این سریال ساخته خواهد شد، اظهار کرد: در ابتدا لازم است از همه نویسندگان این سریال تشکر کنم چراکه بار زیادی روی دوش آن‌ها بود. صحبت‌هایی برای فصل چهارم شده است و دوستان در حال نگارش قصه‌ها هستند. اگر احساس کنیم قصه‌ افت پیدا نمی‌کند و باعث جذب مخاطب بیشتر می‌شود، سریال را ادامه خواهیم داد.

بهرنگ ملک محمدی مدیرگروه فیلم وسریال شبکه دو نیز در سخنانی گفت: ما تولید فصل چهارم «از سرنوشت» را قطعا در سال ۹۹ آغاز می‌کنیم و آن را در سال ۱۴۰۰ روی آنتن می‌بریم. همچنین برای ساخت فصل های پنج و ششم این سریال را که به نوعی سرمایه تلویزیون است، برنامه داریم.

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه دو با اشاره به اینکه سیاست ما در سازمان استفاده از نیروهای جوان است، تاکید کرد: سریال «از سرنوشت» از تیم جوانی بهره می‌برد که مطابق با ساسیت‌های سازمان بود که باعث شد مخاطبان جوان با این سریال ارتباط برقرار کنند. در حقیقت تلویزیون هر گاه سراغ جوانان رفته معمولا به خوبی جواب داده است.

وی ادامه داد: قبل از اینکه سریال «از سرنوشت» پخش شود شایعه ای مطرح شده بود که این سریال پخش نمی‌شود و سریال دیگری جایگزین خواهد شد. عده‌ای به صفحه من در فضای مجازی هجوم آوردند که چرا این سریال پخش نمی‌شود. همین مساله نشان داد که سریال مخاطب خود را دارد.

خردمندان در پاسخ به این پرسش که چگونه این سریال به فضای پرورشگاه نزدیک شد، مطرح کرد: یک تیمی درباره فضای پرورشگاه تحقیق کردند تا ما بتوانیم فضای آنجا را در داستان به صورت واقعی نمایش دهیم.

وی درباره تولید سریال در شرایط کرونا عنوان کرد: ما در این شرایط نمی‌توانیم تولید را متوقف کنیم. مردم به خوراک فرهنگی نیاز دارند و ما هم مانند دیگر مشاغل باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار کنیم.

ملک محمدی نیز درباره کار در شرایط کرونایی گفت: مگر پروژه‌های نمایش خانگی و سینمایی تعطیل شده‌اند که عده‌ای می‌گویند ما باید تولید در تلویزیون را تعطیل کنیم. تولید در هیج کجا نباید تعطیل بشود چراکه درآمد عده‌ای از دوستان به این کار وصل است. من هفته گذشته به فصل چهارم سریال «بچه مهندس» سر زدم و در آینده نیز که تصویربرداری سریال نوروزی شبکه آغاز شود، سر می‌زنم.

کارگردان فصل سوم «از سرنوشت» درباره جایگاه آموزه‌های اسلامی در این سریال تصریح کرد: در متن قصه ما بحث رفاقت که یکی از ارزشمندترین ارزش‌های فرهنگی ما است و توجه به بچه‌هایی که در جامعه یتیم و از شرایط سختی برخوردار هستند، وجود داشت که یکی از بحث‌های مهم در اسلام است. اگرچه رفاقت‌ها امروز بر اساس منافع فردی شکل می‌گیرد و به سرعت از بین می‌رود اما مجموعه ما رفاقت را از منظر اخلاص و عشق به هم نوع جلو برد.

خردمندان در پاسخ به این پرسش که چرا به حوزه نوجوانان علاقه‌مند است، گفت: فکر می‌کنم بیشترین مشکلات در جامعه ما متوجه بچه‌ها است و زمانی که سریال پیشنهاد شد، دیدم به صورت جدی می‌توانم به این حوزه بپردازم.

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه دو در پاسخ به این پرسش که آیا علت افزایش بینندگان شبکه دو در ماه آبان و در تلوبیون به دلیل سریال «از سرنوشت» بوده است یا نه، بیان کرد: بله. تعداد زیادی از بینندگان این سریال را از تلوبیون تماشا کردند.

ملک محمدی درباره مشکلات ساخت سریال‌های چند فصلی گفت: ما در حوزه دستمزدها ثبات نداریم اما باید با دوستانی که قرار است در تلویزیون کارهای چند فصلی بسازند، قرارداد بسته شود تا بتوان آن‌ها را حفظ کرد. همچنین برای این امر در سازمان نیز در حال تهیه شیوه نامه هایی هستیم.

دارا حیایی در جواب به این سوال که امین حیایی تا چه اندازه در حوزه بازیگری به او کمک می‌کند، اظهار کرد: پدر همیشه سوالات من را در این حوزه پاسخ می‌دهد و کمک می‌کند.

کارگردان «از سرنوشت» با اشاره به اینکه ادامه ساخت این سریال منوط به درخواست مردم است، مطرح کرد: تا جایی که مردم بخواهند این سریال ساخته می‌شود البته این مجموعه به گونه‌ای نوشته شده است که می‌تواند ادامه‌دار باشد. نویسندگان ما سریال را در ۳ فصل طراحی کرده بودند اما ما از این به بعد مخاطبان سریال را رصد می‌کنیم و اگر پتانسیل وجود داشته باشد ادامه «از سرنوشت» را می‌سازیم.

کرمی اظهار کرد: در فصل دوم فرد دیگری نقش «آرزو» را که من در فصل سوم آن را ایفا کردم، بازی کرد بنابراین لازم می‌دانم از محمدرضا خردمندان و اکبر تحویلیان که نقش «آرزو» را در فصل سوم به من سپردند و این ریسک را پذیرفتند، تشکر کنم.

وی درباره شخصیت «آرزو» بیان کرد: این شخصیت برای من دور از ذهن نبود چراکه امروز آن را در جامعه می‌بینم. من تمام تلاشم را به کار بستم تا نقشی که ایفا کردم باورپذیر از آب دربیاید.

بهارمست نیز درباره نقش خود در «از سرنوشت» خاطرنشان کرد: ما در سال ۹۹ زندگی می‌کنیم و برخی از کاراکترهایی که در سریال‌ها نوشته و بازی می‌شود هنوز در سال ۶۰ باقی مانده است که فکر می‌کنم این شیوه باید اصلاح شود.

خردمندان با بیان اینکه پژوهش و نویسندگی «از سرنوشت» سه سال و تولید آن ۲ سال زمان برده است، اظهار کرد: فکر می‌کنم تلویزیون قدر محصولات خود را کم می‌داند و بهتر است برای معرفی آن‌ها به لحاظ بودجه و فضای رسانه‌ای باید بیشتر وقت بگذارد. من معتقدم مردم کار خوب را دوست دارند و لازم است تلویزیون این فرصت را حفظ کند.

محمدحسین رنجبران مدیر روابط عمومی سازمان صداوسیما در پایان اظهار کرد: این سریال از ابتدا مخاطبان خود را داشت اما از فصل دوم به بعد توانست مخاطبان بیشتری را جذب کند. امیدوارم با تلاش شما عوامل فصل چهارم ساخته شود. لازم است بگویم در آخرین نظرسنجی سازمان پس از پایان سریال درجه رضایت مردم از این سریال بالای ۸۳ درصد بود و این موفقیت خوبی است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است