«مخمصه» مایکل مان ۲۵ ساله شد/ روایت پاچینو از مصدومیتش سر فیلمبرداری | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷

«مخمصه» مایکل مان ۲۵ ساله شد/ روایت پاچینو از مصدومیتش سر فیلمبرداری

«مخمصه» اثر درخشان دزد و پلیسی مایکل مان با بازی دو غول سینمای جهان رابرت دنیرو و آل پاچینو بیست و پنج ساله شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبا ، بیست و پنج سال از اولین رویارویی آل پاچینو و رابرت دنیرو در یک فیلم گذشت، این دو پیش از آن در سال ۱۹۷۴ در فیلم «پدرخوانده ۲» بدون آنکه صحنه مشترکی داشته باشند، همبازی بودند.

«مخمصه/Heat» فیلمی است که در آن برای اولین بار پاچینو و دنیرو سکانس مشترکی با یکدیگر بازی می کنند از آن زمان تا الان بیست و پنج سال گذشته است، «مخمصه» مایکل مان روز ۱۵ دسامبر ۱۹۹۵ اکران شد. این فیلم که یک اثر هیجانی موش و گربه ای است با مهارتی استادانه ساخته شده و در آن غول های بازیگری سینمای جهان در بالاترین سطح خود قرار دارند.

به بهانه ۲۵مین سالگرد نمایش فیلم، خبرگزاری یاهو بخشی از مصاحبه سال ۲۰۱۷ آل پاچینو درباره این فیلم را بازنشر کرده است. پاچینو در این گفتگو از صدمه اش سر فیلمبرداری فیلم صحبت می کند.

آل پاچینو در این فیلم در نقش وینسنت هانا به دنبال کاراکتر خلاف کار نیل مک کالی با بازی رابرت دنیرو است، او در پایان (احتمال لو رفتن قصه فیلم) در باند فرودگاه کاراکتر نیل مک کالی را از پا در می آورد.

آل پاچینو در مصاحبه سال ۲۰۱۷ خود با «رُل ریکال» درباره این صحنه گفت: آنجا من در دهه ۵۰ زندگی ام بود و واقعا آمده بودم که صحنه های تعقیب و گریز را بازی کنم. بنابراین خودم را گرم کردم همه چیز را درست انجام دادم، بعد از باب (رابرت دنیرو) شروع به دویدن کردم، خیلی سریع دویدم و اینکار را دوباره انجام دادم (به نظرم در یک برداشت دیگر بود) و فکر کردم می توانم آن کار را انجام دهم و همه چیز تمام شده است.

ستاره «پدرخوانده» افزود: اما من به ماهیچه همسترینگم آسیب زدم، بیچاره باب دنیرو کل شب بدون من دوید و یک هنرپیشه بدل او را تعقیب می کرد. پاچینو با خنده گفت: آن شب را به استراحت گذراندم و در کل آسیب دیدگی با ارزشی بود.

با وجود صحنه تعقیب و گریز درخشان پایانی فیلم، قطعا مهم ترین لحظه «مخمصه» مایکل مان سکانس میز شام است، جایی که برای اولین بار این دو بازیگر در سینما روبروی هم قرار گرفته اند.

پاچینو درباره این صحنه نیز گفت: دنیرو خیلی عالی است، او باهوش بود چون گفت نمی خواهد این صحنه را با تمرین کردن بازی کند، من در ابتدا مردد بودم، اما بعدا فهمیدم حق با اوست، این کار موجب تفاوت صحنه با دیگر صحنه ها شد و بسیار هوشمندانه بود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است