استیکرهایی بر اساس آداب و رسوم ایرانی طراحی کنیم/ مسئولان پای کار بیایند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲
دبیر دومین جایزه سال «استیکر»:

استیکرهایی بر اساس آداب و رسوم ایرانی طراحی کنیم/ مسئولان پای کار بیایند

سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر دومین جایزه سال «استیکر» از تفاوت‌های این رویداد نسبت به دوره قبل و اهمیت آن می‌گوید.

سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر دومین جایزه سال «استیکر» در گفتگو با خبرنگار تجسمی صبا درباره این جایزه گفت: استیکر در جهان امروز یک ارتباط تعاملی بین کاربران در فضای مجازی ایجاد می‌کند و استیکرها می‌توانند احساسات و عواطف را به راحتی با یک طرح و تصویر نشان دهند.

وی تاکید کرد: اتفاق ایده‌آل این است که ما استیکرهایی را داشته باشیم که بتوانیم با بهره‌گیری از آن‌ها حسی که داریم را با بهره‌گیری از نمادهای خودمان ارایه و ایجاد کنیم. ما در فرهنگ عامیانه خودمان گنجینه بزرگی از اشعار، ضرب‌المثل‌ها، عبارات موزون و… را داریم که می‌توانیم حجم زیادی از مفاهیم بصری را از طریق استیکرهایی که بر اساس این گنجینه طراحی شود، منتقل کنیم. بر این اساس تصمیم گرفته شد جایزه‌ای توسط پیامرسان آیگپ طراحی شود تا طراحان و هنرمندان را ترغیب به طراحی استیکر بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم خودمان، کنیم.

دبیر جایزه سال «استیکر» ضمن اشاره به اینکه دوره اول جایزه «استیکر» به خوبی مورد استقبال قرار گرفت و در اولین قدم، گامی اساسی در ارایه این طرح‌ها برداشته شده، درباره تفاوت این دوره با دوره قبل بیان کرد: در این دوره علاوه بر استیکرهای ثابت، استیکرهای متحرک هم اضافه شده است. در همین راستا کارگاه‌های مجازی هم برگزار شد که علاقه‌مندان بتواننند اطلاعات خود را تکمیل کنند.

شجاعی طباطبایی اظهار کرد: ما بضاعت بسیار بالا و هنرمندان بسیار پرتوانی داریم، امیدوارم اهمیت این اتفاق را خیلی از مراکز فرهنگی ما درک کنند. این انتظار وجود دارد که شخص وزیر ارتباطات و فن‌آوری متوجه این جریان موثر و مهم باشند و از چنین اتفاقات زیربنایی و نتیجه‌بخشی حمایت کنند، ‌اتفاقاتی که مردم را با فرهنگ غنی خودشان پیوند می‌دهند.

این هنرمند کارتونیست تصریح کرد: بدون اغراق هنرمندان ما در عرصه کارتون و کاریکاتور حرف اول را در دنیا می‌زنند، به گونه‌ای که حضورشان در مسابقات بین‌المللی برای آن رویداد اعتبار محسوب می‌شود. همچنین در زمینه تصویرسازی هم هنرمندان ایرانی جایزه‌های مهم بین‌المللی دریافت کرده‌اند. وقتی ما چنین توانمندی و بضاعتی داریم چقدر خوب است که محدود به یک مسابقه یا جایزه نباشیم.

وی ادامه داد: موضوعی که برای هنرمندان جوان، توانمند و غالبا شهرستانی ما اهمیت زیادی دارد این است که در طول سال دایم سفارش کار داشته باشند تا مشکلات معیشتی‌شان حل شود و بتوانند کارهای فاخری ارایه دهند.

شجاعی طباطبایی با اشاره به حذف پست‌های ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی خارجی، خاطرنشان کرد: این روزها به وفور شاهد این موضوع هستیم که شبکه‌های اجتماعی خارجی مثل اینستاگرام و توییتر به راحتی پست‌های بچه‌های ما را حذف می‌کند و به راحتی اعمال فشار و زور می‌کنند، بنابراین در این شرایط لازم است که توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی صورت گیرد و اقدامات جدی‌تری در راستای بهره‌گیری از اتفاقات دانش‌بنیان انجام شود تا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که در حوزه‌های مختلف استارت‌اپی و فضای مجازی توانمندی‌هایمان را گسترش دهیم.

دبیر ۲ دوره جایزه سال «استیکر» در پایان عنوان کرد: من فکر می‌کنم فارغ از جایزه، در طول سال هم باید در این حوزه کار کنیم زیرا یک جشنواره یا جایزه به تنهایی نمی‌تواند آن‌گونه که باید جریان‌ساز باشد، باید همواره در حال ساخت، تولید، ارایه و اجرا باشیم. یک جشنواره می‌تواند زمینه‌ساز و آغازگر یک حرکت باشد، اما این حوزه نیازمند حمایت جدی دارد و لازم است، مراجعی مثل وزارت ارتباطات و معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری باید پای کار بیایند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است