«رادیو مقاومت» قهرمانان عرصه جهاد را معرفی می‌کند/ پوشش ۲۴ ساعته برنامه‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹
معاون صدا:

«رادیو مقاومت» قهرمانان عرصه جهاد را معرفی می‌کند/ پوشش ۲۴ ساعته برنامه‌ها

علی بخشی زاده معاون صدای سازمان صداوسیما درباره راه اندازی رادیو مقاومت و اهداف آن سخن گفت.

به گزارش صبا، معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت گرامی داشت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، «رادیو مقاومت» را با رویکرد تبیین مفهوم مقاومت در گفتمان انقلاب اسلامی و با هدف شناخت و شناساندن مکتب سردار دلها به جامعه از اول دی برای یک ماه راه اندازی می‌ کند.

علی بخشی زاده معاون صدای سازمان صداوسیما با اشاره به راه اندازی «رادیو مقاومت» از اول دی ماه ۹۹ گفت: «رادیو مقاومت» صدای مقاومت سردار سرافراز سپاه اسلام و چهره درخشان مقاومت اسلامی در برابر مستکبران و متجاوزان جهان، خواهد بود.

وی همچنین درباره شهادت مظلومانه شهید محسن فخری زاده دانشمند ممتاز هسته‌ای گفت: استکبار جهانی سال هاست چشم دیدن پیشرفت ایران عزیز در عرصه‌های مختلف را ندارد و راهی جز به شهادت رساندن مظلومانه سرداران علم ، عمل و مقاومت در کشورمان به ذهن آلوده و خبیث‌اش نمی‌رسد اما زهی خیال باطل. بی‌گمان همت فرزندان این سرزمین و جهاد تمام عیار در همه عرصه‌ها که منجر به دستاورد‌های بی‌نظیری شده است، دشمنان را ناکام خواهد گذاشت و نقشه‌های شوم عاملان و آمران این جنایات را نقش بر آب خواهد کرد.

معاون صدا درباره فعالیت شبکه های مختلف رادیویی در این ایام عنوان کرد: وظیفه سازمان صداوسیما پاسخگویی به نیازها، علایق مخاطبان و آگاهی بخشی به تمامی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان است و تمامی همکاران من در رادیو قطعا در همه بخش ها با رویکرد زنده نگه داشتن نام و یاد سردار والامقام اسلام، سردار حاج قاسم سلیمانی و برای تولید محتوایی فاخر در راستای شناساندن حاج قاسم و مکتب ایشان گام های استواری را برداشته و برخواهند داشت. برنامه هایی که بر اساس رسالت هر شبکه و طیف مخاطبان آن برای تبیین و یاد آوری جایگاه این مرد بزرگ برنامه ریزی شده است که در این راستا می توان به تولید بخش های نمایشی، آماده سازی بخش های کوتاه از صحبت های سردار و سخنان بزرگان از جمله مقام معظم رهبری درباره سردار سلیمانی، برنامه هایی با محوریت نظر مردم نسبت به این سردار دلها و صاحب نظران داخلی و خارجی و محور مقاومت با فرماندهی اشاره کرد. همچنین جشنواره ای با عنوان نشان سردار سلیمانی و راه اندازی «رادیو مقاومت» هم در همین راستا خواهد بود.

بخشی زاده درباره هدف اصلی راه اندازی رادیویی اختصاصی به نام «رادیو مقاومت» گفت: شبکه های رادیویی مخاطبانی دارند که طی سالیان سال پاسخگوی نیازها و علایق آنها هستند و جدول پخش برنامه هایشان با توجه به رویکرد اصلی برنامه مشخص است اما وظیفه رادیوهای اختصاصی و مناسبتی کاملا روشن و واضح تنها برای یک موضوع خاص تعریف می شود و تمامی برنامه های آن نیز حول یک محور خاص تولید می شود و به مخاطب این امکان را می دهد که در هر زمان برنامه های تولید شده مورد نظرش را بشنود. همچنین قطعا یکی از مهمترین مساله ها کیفیت و ارتقای تولیدات برنامه های رادیویی است و رادیوهای اختصاصی این امکان را دارند که برای مخاطبان تنها حول یک محور برنامه تولید کنند و روی یک هدف تمرکز داشته باشند و این موضوع کیفیت محتوا و ارتقای تولیدات برنامه های رادیویی را بسیار بالا خواهد برد.

وی در پاسخ به این پرسش که «رادیو مقاومت» با چه رویکردی به مکتب حاج قاسم سلیمانی و به طور کلی فرهنگ جهاد و شهادت خواهد پرداخت، تصریح کرد: زمانی که نام ایثار، جهاد و شهادت می آید ناخودآگاه ذهن انسان به سمت قرآن و احادیث می رود که هدایت را به انسان اهدا کرده اند. بنابراین با توجه به آیات قرآن و فرمایش حضرت امیر، جهاد در راه خدا و کوتاه کردن دست ظالمان و ستمگران، راهی است به سوی رستگاری در دنیا و آخرت و خداوند این مسیر را برای خاص اولیای خودش فراهم می کند و از ما خواسته که این نعمت را یاد کنیم و فراموش نکنیم افرادی از زندگی،جوانی و خانواده و همه وابستگی های خود گذشتند تا سرزمینشان و مردم مملکتشان در امنیت باشند. در این میان سردار سلیمانی همچون خورشیدی می درخشد.

معاون صدا ادامه داد: سردار حاج قاسم سلیمانی نماد هنر ایستادگی در مقابل متجاوزان، مستکبران و تروریست های جهان است که به همراه همرزمانش در راه عشق به وطن و حمایت از نعمت ولایت به مقام والای شهادت نائل شدند. مکتبی که حاج قاسم ها در آن پرورش یافته اند مکتب آزادگی و آزاد اندیشی است. مکتبی که انسان را به سمت مقام والای انسانیت سوق می دهد. جایی که هیچ ظلمی نباید پابرجا باشد و در برابر هر ظالمی در هر زمان باید ایستاد و تنها آزاد مردان و آزاد زنانی که هدفشان ساختن دنیایی بهتر برای زندگی، دنیایی بدون ظلم و استکبار است و دنیایی که همه انسان ها بتوانند در کمال عدالت و آرامش و صلح در کنار هم زندگی کنند در این مسیرمقدس مقاومت می کنند و از حیات دنیوی خود می گذرند.این راه ،راهی بس دشوار است و نیازمند آموزه های آسمانی. آموزه هایی که در دین مبین اسلام به دفعات و به روشنی به آن اشاره شده است.

بخشی زاده تاکید کرد: امروز صدای جمهوری اسلامی ایران بدنه، عقبه و تجربه‌ای دارد که قابل ارایه در سایر کشورها است و رادیو مقاومت به پاس قدردانی و یادآوری از تلاش بزرگ مرد ایثار و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و با رویکرد آگاهی بخشی سعی خواهد کرد از آموزه های مکتبی که حاج قاسم در آن پرورش یافته سخن بگوید و به طور کلی معرفی و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ اصیل ایثار و شهادت برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) و همچنین اندیشه ها و سیره امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در این موارد از مهمترین اولویت‌های رادیو مقاومت خواهد بود.

وی در پایان درباره بازه زمانی پخش و ماموریت های ویژه «رادیو مقاومت» خاطرنشان کرد: «رادیو مقاومت» در بازه زمانی دی ماه با پوشش ۲۴ ساعته با ۲ مناسبت مهم ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و ۱۳ دی سالروز شهادت سردار «حاج قاسم سلیمانی» به عنوان پرچمدار جبهه مقاومت، ایثار و شهادت با هدف معرفی قهرمانان و الگو‌های عرصه جهاد و مقاومت، تقدیم شنوندگان صدای سازمان صداوسیما خواهد شد. تبیین محور مقاومت در جبهه جهانی اسلام و مکتب شهید سلیمانی در موقعیت ژئوپلیتیک جهان اسلام از سوریه، فلسطین و لبنان تا یمن، عراق، افغانستان، پاکستان و سایر نقاط دنیای اسلام و حتی ملت‌های آزادیخواه جهان، از جمله مهمترین ماموریت این شبکه رادیویی در مدت فعالیت آن است. در این رادیو تبیین مفهوم بصیرت، دشمن و دشمن شناسی، معرفی مشی مجاهدانه حاج قاسم سلیمانی، مفهوم مقاومت، ابعاد، زمینه‌ها، پیامد، چشم‌انداز مقاومت و ارایه مدل مفهومی آن در اندیشه امامان انقلاب به‌عنوان مولفه‌ای تعیین‌کننده در پیشرفت جامعه اسلامی و شناحت حوزه جغرافیایی مقاومت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند «رادیو مقاومت» را از ابتدای دی ماه علاوه بر موج اف ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز از طریق نصب برنامه کاربردی ایران صدا روی گوشی تلفن همراه خود بشنوند و از طریق سامانه ۳۰۰۰۰۹۵۵ با این شبکه در ارتباط باشند.

همچنین از طریق گیرنده های دیجیتال تلویزیونی رادیو نمای این شبکه هم قابل مشاهده است. مخاطبان و علاقه مندان در شبکه‌های اجتماعی هم «رادیو مقاومت» را به نشانی radiomoghavemat@ دنبال کنند.

برای شرکت در فراخوان طرح و ایده و تولید برنامه برای این رادیو هم می‌توانند آثار و یا طرح‌های پیشنهادی خود را به شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ تا ۱۰ آذر ماه ارسال کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است