صداوسیما موسیقی دم‌دستی پخش می‌کند/ لزوم برگزاری میزگردهای تخصصی موسیقی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۴
امین الله رشیدی در گفتگو با صبا:

صداوسیما موسیقی دم‌دستی پخش می‌کند/ لزوم برگزاری میزگردهای تخصصی موسیقی

امین الله رشیدی می گوید در ایام کرونا بهترین زمان بود که از طریق صدا و سیما و رادیو موسیقی های ارزشمند را گسترش دهیم.

امین الله رشیدی خواننده پیشکسوت در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره وضعیت موسیقی در شرایطی که اجراهای صحنه ای تعطیل است و کنسرت های آنلاین هم خیلی معدود برگزار می شوند، گفت: حرف برای گفتن زیاد است ولی بیشترین دغدغه پیشکسوتان، هنرمندان جوان هستند زیرا آنها به سختی می توانند هنر خود را ارائه دهند. موسیقی هنری است که باید ارائه شود به عنوان مثال یک خواننده همیشه باید بخواند و با مخاطب خود در ارتباط باشد ولی الان موسیقیدان ها زیاد نمی توانند با مخاطبان خود در ارتباط باشند و به همین دلیل است که خلاقیت در موسیقی مرده است.

به گفته وی، کمتر کسی به فکر خلاقیت در این حوزه است و امروزه آثاری را می شنویم که خیلی از آن ها ارزش حتی یک بار شنیدن هم ندارند و مهم ترین سوال این است که چرا به این نقطه رسیده ایم؟

این خواننده موسیقی کلاسیک با اشاره به اینکه در گذشته فقط آثار ارزشمند از رادیو پخش می شد و از فیلتر چندین کارشناس عبور می کرد، خاطرنشان کرد: امروزه برخلاف گذشته آثاری از رادیو و تلویزیون پخش می شود که هیچ نظارتی بر آنها نمی شود. موسیقی برای هر جامعه ای لازم است ولی چرا مدیران صدا و سیما این موسیقی های دم دستی و پیش پا افتاده را پخش می کنند. در ایام کرونا بهترین زمان بود که از طریق صدا و سیما و رادیو، موسیقی های ارزشمند را گسترش دهیم زیرا مردم در ایام قرنطینه بیشتر در خانه هایشان هستند و همراه خانواده خود تلویزیون می بینند البته که درصد بیشتری از مردم چندین سال است که سراغ شبکه های داخلی نمی روند زیرا خیلی وقت است که هیچ برنامه ای با محتوای ارزشمند تهیه و تولید نشده است.

وی افزود: هنرمندان موسیقی از طریق فضای مجازی کارهای خود را ارائه می دهند ولی چون در فضای مجازی هم نظارت کافی وجود ندارد هر نوع موسیقی ای منتشر می شود. اگر بدانیم که موسیقی یک هنر ارزشمند است از زمان کودکی فرزندانمان را با موسیقی آشنا می کنیم البته آگاهی خانواده ها خیلی بیشتر شده است و امروزه در خیلی از خانه ها حتی شده یک ساز اسباب بازی هم دیده می شود.

این خواننده پیشکسوت در پایان گفت: همیشه باید بحران ها را مدیریت کنیم و در این دوران کرونا مسئولان باید شرایط را طوری مدیریت می کردند که هنرمندان موسیقی بیشتر به خلق آثار پرمحتوا بپردازند. باید بپذیریم که از دوران طلایی موسیقی خیلی فاصله گرفته ایم و باید هر چه زودتر فکری به حال موسیقی کنیم. به نظر من با برگزاری میزگرد و با حضور کارشناسان و پیشکسوتان باید به نقد و بررسی مشکلات موسیقی بپردازیم و مسایل را ریشه یابی کنیم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

اگر هنرمندان موسیقی متحد بودند مسئولان نمی‌توانستند اینگونه نادیده‌مان بگیرند

بی‌حرمتی و کم‌لطفی‌های زیادی به موسیقی می‌شود/ نگاه مسئولان باید اصلاح شود

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

دولت از تعطیلی موسیقی خوشحال هم می‌شود

هنرمندان موسیقی ماه‌هاست شغل و درآمدی ندارند/ مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند

مسئولان گوش شنوایی برای مشکلات موسیقی ندارند/ دایما خبر مهاجرت می‌شنویم

شاهد بی‌تفاوتی و سکوت مسئولان موسیقی هستیم/ فشار اقتصادی بر هنرمندان

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است