«اقیانوس پشت پنجره» به جشنواره فیلم «داکا» راه یافت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۴

«اقیانوس پشت پنجره» به جشنواره فیلم «داکا» راه یافت

فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌زاده به نوزدهمین جشنواره فیلم «داكا» راه یافت.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌زاده پنجمین حضور بین‌المللی خود را در بخش رقابتی نوزدهمین جشنواره فیلم «داکا» تجربه می‌کند.

فیلم‌های راه‌یافته به این جشنواره‌ معتبر در جنوب آسیا، در هشت بخش با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

۱۶ فیلم منتخب در بخش رقابتیِ کودکان از کشورهای ایران، آرژانتین، جمهوری چک، لهستان، آلمان، فلسطین، هند، مغولستان، نپال، روسیه، بلاروس، ترکیه و آمریکا به طور رایگان برای تعداد زیادی از مخاطبان به نمایش در خواهند آمد.

قهرمان داستان «اقیانوس پشت پنجره» که از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۸ است، یک نوجوان باهوش روستایی به نام برهان است که برای معرفی جزیره و خانواده‌اش تصمیم جالبی می‌گیرد. او گروهی را جمع می‌کند، به نقاط دیدنی و توریستی جزیره می‌برد و برای گردشگران‌ خارجی موسیقی و نمایش اجرا می‌کند. زندگی رونق می‌گیرد و گردشگران بیش‌تری به جزیره می‌آیند.

این فیلم بلند به تهیه‌کنندگی سید جلال چاوشیان تاکنون جایزه فیلم‌های کودک و نوجوان (سپنتا) سیزدهمین جشنواره «فیلم‌های ایرانی» سان‌فرانسیسکو و پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان، جایزه اصلی یونیسف (صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد) و دیپلم افتخار بهترین بازیگر در سی‌ و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را از آن خود کرده است.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا به صورت آنلاین و فیزیکی در شهر داکا کشور بنگلادش از روز ۲۷ دی تا پنج بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ (۱۶ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است