«اَرمون» آرزویی است با افسوس همراه

به گزارش صبا نمایشگاه انفرادی محسن کرمی به نام «اَرمون» روز جمعه 21 آذرماه در گالری سیحون افتتاح می‌شود و تا 3 دی‌ماه ادامه دارد.

محسن کرمی در بیانیه نمایشگاه خود نوشته است: «اَرمون

اَرمون، آرزویی‌ست با افسوس همراه. در پی از یادرفته زبانی‌ست دیداری!
در پی دَهشی آغازین و سَرنمون‌هایی کهن‌ریخت یا هندسه‌ای جاویدان است در هزارتوی اساطیرِ اَباختران … . همچو ستاره قطبی که میخگاه زمین است و میانه چرخ را ماند، بی‌نیاز از دگرگونی و جنبش اما همواره پره‌های چرخ به گرداش روان‌اند. اَرمون، ناگه نویسه‌هایی‌ست که از آگاهی می‌گریزد و در تکاپوی زیبا و خوشایند ساختن به شیوه‌های آشنا نیست. زیرا نه در پیِ کلان شمردن تاریخ زیبایی، که در پی بازنگری در تاریخ زشتی است ! چه، می‌شود توان و گنجای تازه‌ای از تراداد (سنت)های پارینه را انگاشت که درخور نیازهای دیداریِ زمانه باشند.

و نیش و دم‌اش، هم «نی» اَرمون، همچو روش و کنش‌های شرقی، سازوکاری در پیش می‌گیرد تا با بنگارد و هم بنویسد.

نمی‌دانم! شاید اندرزهایی می‌سازد نه برای شنیدن، که برای دیدن. مگر نه اینست که آدمی، جهان را تنها با دیدن و انگاشتن در می‌یابد؟ راستی کدام بهشت را سراغ داری که نشود دیدش؟ اَرمون، آرزویی‌ست با افسوس همراه …

نبردِ دیرزمان روشنی و ظلمت است بر پهنه‌ چهارگوش کاغذ. در رنگ‌سایه‌ها، اَرمون، سرسپرده سه گانه‌های دیرمان و بنیادینِ سپید، سرخ و سیاه است که در چشم‌بند و افسونِ کارِ جهان، زرد و سرخ و کبود گشته‌اند؟

اَرمون چیزی بیش از گاه و نمایش نگاره‌هاست، چراکه زمان ویژه درون خودش را دارد. مانند گردهم آمدن ماه و مشتری در برج کمان، زین رو رندانه، در پی بنا نهادن اسطوره‌های شخصی خویش است!

محسن کرمی ۲۹ آبان ۱۳۹۶»

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه نقاشی و طراحی «اَرمون» همه روزه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به گالری سیحون به نشانی تهران، خیابان وزرا، کوچه چهارم، پلاک 11 مراجعه کنند.

گالری سیحون روزهای جمعه از ساعت 16 تا 20 و در طول هفته از ساعت 15 تا 19 پذیرای علاقمندان است. این نمایشگاه از 21 آذر تا 3 دی‌ماه 99 برپاست.

انتهای پیام/