هیچ فیلمسازی امتیاز ویژه‌ای نداشته است/ بزرگداشت‌‌ها و نشست‌ها بدون تماشاگر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۲
محمد حمیدی‌مقدم به صبا پاسخ داد:

هیچ فیلمسازی امتیاز ویژه‌ای نداشته است/ بزرگداشت‌‌ها و نشست‌ها بدون تماشاگر

دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» درباره حضور فیلمسازان در بخش‌های مختلف جشنواره توضیحاتی ارایه داد.

محمد حمیدی‌مقدم دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره علت حضور یک فیلمساز در دو بخش مستند کوتاه و نیمه بلند بخش اصلی و رقابتی این دوره از جشنواره گفت: هیچ فیلمسازی از امتیاز خاصی در جشنواره «سینماحقیقت» برخوردار نیست اما با توجه به نوع فراخوان جشنواره که فیلمسازان می‌توانند فرم شرکت فیلم‌هایشان در چهار بخش «اصلی»، «شهید آوینی»، «کرونا» و «کارآفرینی» را پر کنند، بعضی از سینماگران در چند بخش شرکت کرده‌اند و هیات انتخاب آثار آن‌ها را دیده است، بنابراین یک اثر شاید ویژگی حضور در چهار بخش را داشته باشد و این به هیات انتخاب و نظر آن‌ها ارتباط دارد.

وی افزود: سال‌های پیش هم چنین امکانی وجود داشته است و بعضی آثار در بخش «اصلی (ملی)» و «شهید آوینی» بوده‌اند یا اثری بوده که در بخش «مسابقه اصلی» و «کارآفرینی» بوده است.

به گفته وی، امسال هفت فیلم مشترک داریم؛ فیلم‌هایی که هم در بخش «اصلی (ملی)» هستند هم در بخش «کرونا»، «شهید آوینی» یا «کارآفرینی».

حمیدی‌مقدم در پاسخ به اینکه ممکن است با تمام شدن زودهنگام وضعیت کرونایی، بخش‌هایی از جشنواره به صورت فیزیکی هم برگزار شود، عنوان کرد: در وضعیت فعلی چنین دورنمایی برای برگزاری فیزیکی جشنواره وجود ندارد. ممکن است شرایط از وضعیت قرمز به حالت نارنجی نزدیک شود اما همچنان عبور و مرور بعد از ساعت ۲۱ محدودیت دارد پس ما در شرایط امن و معمولی نیستیم به همین دلیل تمام انرژی‌مان را صرف زیرساخت‌های آنلاین (برخط) خواهیم کرد.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت‌ و نشست‌های خبری هم بدون حضور تماشاگر با حفظ پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

به گزارش صبا، محمدصادق بکتاشیان امسال با دو فیلم مستند یکی در بخش مستند کوتاه یکی مستند نیمه بلند در بخش مسابقه اصلی جشنواره حضور دارد.

چهاردهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» به صورت آنلاین با دبیری محمد حمیدی مقدم از ۲۵ آذر تا ۲ دی ماه برگزار می‌شود.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000