احمدعلی راغب خالق سرودهای انقلابی درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳

احمدعلی راغب خالق سرودهای انقلابی درگذشت

احمدعلی راغب خالق موسیقی ماندگار ترانه‌ها و سرود‌های انقلابی، شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

به گزارش صبا، احمد علی راغب پدیدآورنده موسیقی‌ها، ترانه‌ها و سرود‌های انقلابی شب گذشته ۱۸ آذر بر اثر عوارض ناشی از بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت. این هنرمند، ۷۶ ساله بود و در طول عمر خود آثار مهمی را به ویژه برای انقلاب اسلامی ساخته بود.

همچنین سید مجتبی حسینی در پیام تسلیت برای درگذشت این هنرمند پیشکسوت نوشته است: «احمدعلی راغب آهنگساز آثار خاطره انگیز و ماندگاری از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است که با تاریخ اجتماعی و فرهنگی معاصر پیوند خورده است. آثار موسیقی راغب نمونه ای از حضور موثر هنر موسیقی در تحولات اجتماعی است که در ارتباط با شرایط و مشخصه های کشور در آن زمان ساخته و اجرا شده و محصول زمانه خود است اما ماندگار و همیشه روایتگر سال های پرشور انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد بود.

درگذشت هنرمند پیشکسوت و گرانقدر احمدعلی راغب را به خانواده بزرگوارش و مردم تسلیت می گویم و برای هنرمند زنده یاد علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

از او آثاری چون «این پیروزی خجسته باد» درباره فتح خرمشهر، «ظفر مبارک»، «جنگ، جنگ تا پیروزی»، «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار» به یادگار مانده است.

خبرگزاری صبا درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به جامعه موسیقی و خانواده ایشان تسلیت می گوید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است