مسئولان گوش شنوایی برای مشکلات موسیقی ندارند/ دایما خبر مهاجرت می‌شنویم | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۶
محمد منتشری در گفتگو با صبا:

مسئولان گوش شنوایی برای مشکلات موسیقی ندارند/ دایما خبر مهاجرت می‌شنویم

محمد منتشری می گوید پیشکسوتان به کنج خانه های خود پناه برده اند و هنرمندان جوان هر روز افسرده تر از روز قبل می شوند.

محمد منتشری خواننده پیشکسوت در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: حرف درباره مشکلات حوزه موسیقی خیلی زیاد است و چندین سال است که هنرمندان این حوزه تلاش کردند صدای خودشان را به گوش مسئولان برسانند ولی هیچ گوش شنوایی وجود ندارد تا به مشکلات هنرمندان رسیدگی کنند.

وی افزود: پیشکسوتان که به کنج خانه های خود پناه برده اند و هنرمندان جوان هم هر روز افسرده‌تر از روز قبل می‌شوند زیرا به هیچ طریقی نمی توانند آثارشان را به گوش مخاطبان برسانند.

منتشری با اشاره به موضوع کرونا و سخت تر کردن شرایط موسیقی توضیح داد: خیلی ها می گویند با شروع بیماری کرونا بیکار شده اند ولی هنرمندان موسیقی سالیان سال است که از سوی هیچ نهادی حمایت نمی شوند و مجبور می شوند هنر موسیقی را کنار بگذارند.

این خواننده پیشکسوت با اشاره به اینکه در کشور ما به هنر سینما و تئاتر بیشتر توجه می شود، تاکید کرد: ای کاش این توجه شامل حال موسیقی هم می شد. موسیقی می تواند روح انسان را به آرامش برساند و دلیل اینکه انقدر مورد بی مهری قرار گرفته است هیچ کدام از موسیقیدان ها نمی دانند. موسیقی ایرانی را باید بشناسیم و آواز ایرانی می تواند روح انسان را به تعالی برساند ولی به جایی رسیدیم که خیلی از جوانان نمی دانند موسیقی ایرانی چیست. من مخالف موسیقی های دیگر نیستم ولی باید موسیقی ایرانی را به گوش همه برسانیم.

وی افزود: چندین سال است که هنرمندان موسیقی فقط برای دل خود کار می کنند و هیچ درآمدی ندارند در صورتیکه موسیقی برای هر جامعه ای لازم و ضروری است. ما کشورهایی را می بینیم که اصلا موسیقی درستی ندارند ولی فستیوال های بزرگ برگزار می کنند و هنرمندان خود را به دنیا معرفی می کنند ولی در کشور خودمان با این موسیقی غنی و پربار هنرمندان مهجور واقع شده اند و هر روز می شنویم که یکی از آنها مهاجرت کرده اند.

این موسیقیدان در پایان گفت: هنرمندان جوان باید شناسایی و راه شکوفایی آنها فراهم شود. در کشور ما اسپانسرها فقط از چند خواننده پاپ حمایت می کنند چون بیزینس برایشان مهم تر است البته باید همه نوع موسیقی وجود داشته باشد ولی نه به این معنا که موسیقی اصیل خودمان را که پیشکسوتان سال ها برای آن زحمت کشیده اند فراموش کنیم. حدود ۲ سال است که انتشار آلبوم معنایی ندارد زیرا از سبد خانوارها حذف شده است و مشکلات اقتصادی و معیشتی ضربه های جبران ناپذیری را به هنر زده که سالیان سال هم بگذرد قابل جبران نیست.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

اگر هنرمندان موسیقی متحد بودند مسئولان نمی‌توانستند اینگونه نادیده‌مان بگیرند

بی‌حرمتی و کم‌لطفی‌های زیادی به موسیقی می‌شود/ نگاه مسئولان باید اصلاح شود

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

دولت از تعطیلی موسیقی خوشحال هم می‌شود

هنرمندان موسیقی ماه‌هاست شغل و درآمدی ندارند/ مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000