ماجرای گردویی که از این دست به آن دست می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۳

ماجرای گردویی که از این دست به آن دست می‌شود

قصه‌ منظوم «خاله‌ جان دی‌دو و چند تا گردو» سروده‌ مصطفی رحماندوست برای سومین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

به گزارش صبا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتابِ تربیتی «خاله ‌جان دی‌دو و چند تا گردو» سروده‌ مصطفی رحماندوست که مناسب کودکان چهار سال به بالا (نوباوه) است، برای سومین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد و به ‌گونه‌ای، دور و تسلسل را با زبان شعر به آنان آموزش می‌دهد.

این کتاب قصه‌ چند گردو است که از این دست به آن دست می‌شوند. خاله جان چند گردو می‌چیند، موش آن‌ها را از او می‌گیرد، گربه‌ آن‌ها را از موش می‌گیرد و سگ از گربه و مرغ از سگ و ماجرا به همین ترتیب تکرار می‌شود.

این کتاب که اولین بار در سال ۱۳۹۴ از سوی کانون منتشر شده، با تصویرگری اکبر نیکان‌پور آراسته شده است.

در بخشی از کتاب ‌«خاله ‌جان دی‌دو و چند تا گردو» می‌خوانیم: «دی‌دی‌دی، دی‌دو/ درختِ گردو/ گردوها را چید/ خاله‌جان دی‌دو/ موش ‌موشی آمد/ گردوها را برد/ یک گوشه نشست/ گردوها را خورد/ همان گردویی/ که خاله دی‌دو/ گرفته بود از/ درخت گردو/ گربه‌ای دوید/ گربه‌ای چموش/ با چنگالِ تیز/ به دنبالِ موش و ادامه‌ی قصه…»

این کتاب ۲۴ صفحه‌ای با شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه در قطع خشتی منتشر شده و در مجموع شمارگان آن به ۱۰ هزار نسخه رسیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «خاله ‌جان دی‌دو و چند تا گردو» را به قیمت هفت هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به نشانی shop.kpf.ir و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی خریداری کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است