هیچ اثری از نمایشگاه «باغ ایرانی» به گنجینه موزه اضافه نشده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۴
رییس موزه هنرهای معاصر تهران به صبا گفت:

هیچ اثری از نمایشگاه «باغ ایرانی» به گنجینه موزه اضافه نشده است

رییس موزه هنرهای معاصر تهران اعلام کرد که هیچ اثری از نمایشگاه «باغ ایرانی» به گنجینه این موزه اضافه نشده است.

احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی صبا درباره حاشیه سازی های اخیر درباره آثار مربوط به نمایشگاه «باغ ایرانی» که تابستان ۱۳۸۳ در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شده بود، بیان کرد: در نمایشگاه «باغ ایرانی» دو مجموعه آثار ارائه شد، آثاری که از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایشگاه ارائه شد و آثاری که هنرمندان برای نمایشگاه ساخته بودند که برخی از آنها چیدمان، اینستالیشن و ماکت باغ های ایرانی بود و بعد از نمایشگاه جمع آوری شد.

وی تأکید کرد: آثار مربوط به هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه، با کمک هزینه موزه هنرهای معاصر تهران ساخته شدند ولی متعلق به موزه نبود و بنابراین هیچ اثری از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران اضافه نشده و هیچ سندی دال بر این اتفاق وجود ندارد.

به گزارش صبا، چندی پیش در برخی از شبکه های اجتماعی بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، با اشاره به نمایشگاه «باغ ایرانی» اتهاماتی به مسئولان این موزه و نمایشگاه در زمینه سواستفاده از آثار هنرمندان حاضر در این نمایشگاه وارد شده بود.

نمایشگاه «باغ ایرانی، حکمت کهن، منظر جدید» دوشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۳۸۳ در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش یافت. در این نمایشگاه که با نگاهی نو به هستی باغ ایرانی و چیستی آن در آثار هنرمندان معاصر ایران برپا شد، مفهوم پنهان باغ در عرصه‌هاى مختلف هنرى شامل نقاشی، فیلم سازی، معمارى و هنر ویدئویی، چیدمان و هنر اجرا با آثارى از یعقوب امدادیان، داریوش مهرجویی، عباس کیارستمی، آتیلا پسیانی، شیرین نشاط، فریده لاشایی، ابوالقاسم سعیدی، سهراب سپهرى و… به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است