«دومین روز پاییز» را بهار جلوی دوربین می‌بریم/ بازنمایی رشادت‌های ارتش | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۲
ناصر شفق در گفتگو با صبا:

«دومین روز پاییز» را بهار جلوی دوربین می‌بریم/ بازنمایی رشادت‌های ارتش

ناصر شفق قصد دارد فیلمی سینمایی درباره رشادت های ارتش تهیه کنندگی کند.

ناصر شفق تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره کار جدید خود چنین اطلاع‌رسانی کرد: برای فیلم سینمایی «دومین روز پاییز» به کارگردانی اردلان عاشوری پروانه ساخت دریافت کرده ایم و این فیلم سینمایی قرار است با حمایت بنیاد سینمایی فارابی تولید شود.

وی افزود: این فیلم روایتگر دومین روز جنگ در منطقه گیلانغرب است و قرار است گوشه‌ای از رشادت‌های ارتشی‌ها جان بر کف در طول هشت سال دفاع مقدس روایت شود.

این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه قرار بود این فیلم را تابستان جلوی دوربین ببرند، توضیح داد: به دلیل آماده نشدن امکاناتی چون هلی‌کوپتر یا هواپیما ساخت فیلم به تعویق افتاد و احتمالاً در اوایل سال آینده آن را جلوی دوربین خواهیم برد.

شفق تاکید کرد: روزگاری بود که هنرمند وقتی می‌خواست فیلم دفاع مقدسی بسازد دولت پیش قدم می‌شد تا هر آنچه از دستش بر می‌آمد برای آن فیلم انجام دهد، اما امروز وضعیت فرق کرده و هنرمند باید به دنبال مدیران برود تا بتواند ذره امکانات برای ساخت آثار دفاع مقدسی بگیرد و نتیجه این امر هم آن شده که میزان تولیدات این ژانر به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: نقد من به نبود حمایت‌های دولتی تنها یک انتقاد خارج از گود نیست چون من در گذشته خود بخشی از مدیریت سینما را برعهده داشته ام. در آن زمان اگر فیلمساز قابلی را می‌یافتیم خودمان طرح و سوژه در اختیارش می‌گذاشتیم تا در حوزه موضوعاتی چون انقلاب و دفاع مقدس فیلمسازی کند، اما چرا دیگر چنین اتفاقاتی در سینما رخ نمی‌دهد؟

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است